סובלת מכאבי מחזור? עזרי בריאות מוכחים לטיפול בכאבי מחזור

אישה, מעצם היותה אישה, חווה את המחזור החודשי במשך שנים רבות במהלך החיים שלה: מגיל ההתבגרות ועד לגיל המעבר. זה אף פעם לא נעים, אבל יש נשים וגם מקרים בהם הבעיה הופכת למורכבת שבעתיים. נשים רבות חוות כאבי מחזור משמעותיים, שמקשים על התפקוד השוטף. הדבר החשוב ביותר הוא לא לקחת את הכאבים האלו כ"גזירת גורל", תוך ידיעה שיש לא מעט פעולות שניתן לעשות כדי להפחית אותם. מגוון עזרי בריאות, להפחתת כאבי המחזור, נכנסים לתמונה בנקודה הזו.

טיפול בכאבי מחזור אינו  כרוך בהכרח בנטילת תרופות

רבות המעוניינות להפחית את כאבי המחזור נוטלות משככי כאבים, בין אם סטנדרטיים ובין אם חזקים יותר (מה שכרוך כמובן במרשם רופא). הכל טוב ויפה, אלא שחלק מהתרופות כוללות תופעות לוואי לא נעימות וסיכונים שונים הנגרמים בעת שימוש לא נכון או תדיר "מדי" בהם: לדוגמא נזקים לתפקוד הגוף או הכבד. כמו כן יש חשש מהיווצרות תלות במשככי הכאבים, מה שעלול להקשות על האישה – למשל מצב בו היא אינה יכולה לקחת את התרופות אליהן התרגלה כל כך. יש נשים שנוטלות גלולות למניעת הריון כדי להפחית את הכאבים, כאשר גם כאן מדובר בתרופות שמצריכות מרשם רופא בנקודת ההתחלה ובקרה בהמשך הדרך.

שמן פיגם

שמן פיגם - שמן הפלא להקלה בכאבי מחזור

מריחת השמן על הבטן התחתונה מניעה את הרחם ומשככת כאב.

למידע נוסף והזמנה עם שליח עד הבית הקליקי כאן

אילו מכשירים קיימים להקלה על כאבי מחזור?סובלת מכאבי מחזור? עזרי בריאות מוכחים לטיפול בכאבי מחזור

הנקודה החשובה היא שהתמונה של עזרי הבריאות להפחתת כאבי מחזור רחבה הרבה יותר מכך. זה מתחיל עם מכשירים, הפועלים על הגוף בדרכים שונות. כך תוכלו למצוא מכשיר אשר תפקידו הוא לגרות את עצבי הגוף, ובכך להקשות על מעבר הכאב לאורכו. טכנולוגיית TENS היא משמעותית מאוד בהקלה על כאבי מחזור, כמו סוגים אחרים של כאבים. מכשירי TENS מבוססים על זרמים חשמליים, המשוגרים לגוף באמצעות חיבור שתי אלקטרודות לאזור הבטן התחתונה (שהוא כמובן קרוב מאוד למקור של כאבי המחזור). הזרמים מסייעים בהרגעתו של האזור הכואב ואף בהפחתת התכווצויות השריר שהמקור להם הוא ההאטה בקצב זרימת הדם לשריר הרחם.

קראי עוד עוד על:  OVA+ מכשיר חדשני להקלה בכאבי המחזור העושה שימוש בטכנולוגיית TENS

מוצר מוצלח נוסף מסייע בהפחתת הכאבים באמצעות מדבקות מוליכות, המודבקות בבטן התחתונה ומעבירות לשם רטט נעים בעוצמות שונות (על פי בחירת המשתמשות). אחד היתרונות המרכזיים שלו הוא שמימדי המכשיר קטנים, כך שאפשר לשאת אותו למקומות שונים ולהשתמש בו בצורה דיסקרטית: למשל תלייה על גבי המכנסיים. חלק מהנשים משתמשות במכשיר הזה, כמו גם במכשירים מקבילים אחרים, לא רק להקלה על כאבי מחזור קיימים אלא גם בניסיון למנוע מהם מראש להופיע בתקופה הבעייתית הזו מדי חודש.

שיח אברהםSolaray - שיח אברהם, 100 כמוסות צמחיות

תמיכה לנשים בזמן המחזור

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

כיצד אורח החיים משפיע על כאבי מחזור?

ידוע כי שגרת החיים משפיעה בצורה משמעותית על מצב הגוף, כולל בשאלת הכאבים. פעילות גופנית מומלצת עבור כל אחד ואחת, והיא בהחלט יכולה לסייע במקרה של כאבים עזים המופיעים בימי המחזור החודשי. בכוחה החיובי של הפעילות הגופנית, ובמיוחד זו האירובית, להפחית את דרגת העוצמה של הכאבים או אפילו למנוע אותם. הסיבה המרכזית לכך היא שהפעילות משפרת את האופן בו זורם הדם לרחם ומפריש לגוף אנדרופינים, חומרים הידועים בין היתר בשיכוך כאבים בגוף. חימום של האזור הבעייתי, באמצעות כרית חימום מיוחדת, בקבוק מחומם או כל אמצעי אחר יכול להקל אף הוא על הכאבים.

הנה עוד כמה טיפים להקלה על כאבי מחזור

מחקרים שונים שנערכו במרוצת השנים הראו שגם תוספי תזונה עשויים לסייע בשיפור המצב, גם אם עדיין ישנן שאלות שנותרו פתוחות או אי הסכמה ביחס לחלק מהסוגיות בקרב רופאים שונים. דוגמא מובהקת היא חומצות שומן אומגה 3 או ויטמין B6, שעל פי דיווחים של נשים רבות עשויים לשפר את המצב במהלך המחזור החודשי.

דילוג לתוכן