פעילות גופנית לטיפול בכאבי מחזור

פעילות גופנית לטיפול בכאבי מחזורהמחזור החודשי הוא הסיבה העיקרית לכך שנערות מחמיצות ימי לימודים, ונשים נעדרות מהעבודה.

נתונים מאוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו קובעים שכאבי מחזור עשויים להתרחש מספר ימים לפני תחילת המחזור, והופכים להיות פחות חמורים כשדימום הווסת מגיע אל קיצור.

שמן פיגם

שמן פיגם - שמן הפלא להקלה בכאבי מחזור

מריחת השמן על הבטן התחתונה מניעה את הרחם ומשככת כאב.

למידע נוסף והזמנה עם שליח עד הבית הקליקי כאן

משככי כאבים ללא מרשם כגון איבופרופן, נחשבים כתרופות נפוצות לכאבי מחזור עזים. יחד עם זאת, גם פעילות גופנית מספקת הקלה.

השפעת הקלה על התכווצויות כאבי מחזור

פעילות גופנית יכולה לסייע בהקלת התכווצויות הווסת במספר אופנים. היא מגבירה את זרימת הדם, ומסייעת להתכווצויות לחלוף. כאבי מחזור וסתיים נובעים אף ממתח, ופעילות גופנית היא שיטה ידועה וטבעית להפחתת מתחים.

במחקר שפורסם בשנת 2006 בכתב העת "Journal of Research in Health Science", חוקרים איראנים גילו כי פעילות גופנית סייעה להפחית את משך וחומרת הדיסמוריאה הראשית בקרב נערות בגילאי תיכון. הפעילות הגופנית הפחיתה גם את שימוש הנערות בתרופות הרגעה.

שיח אברהםSolaray - שיח אברהם, 100 כמוסות צמחיות

תמיכה לנשים בזמן המחזור

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

סוגי וכמויות פעילות גופנית

כשנשים סובלות מכאבי מחזור, הדבר האחרון שהן רוצות לעשות הוא תרגילים מאומצים או נמרצים. לכן מומלץ לבחור פעילות גופנית עדינה בעלת השפעה נמוכה של תרגילים אירוביים, כגו הליכה או שחייה בקצב איטי. תרגילים אלו מחזקים את האגן, ופעילויות הפחתת מתחים כגון יוגה וטאי צ'י מספקות אף הן הקלה.

אך יש להימנע מתרגילי יוגה במהלך המחזור החודשי. באופן אידיאלי, יש לבצע לפחות חצי שעה פעילות אירובית ברוב ימות השבוע. אם המתיחות מחמירות את התכווצויות הווסת, ניתן לחלק את התרגילים לשלושה סטים בני עשר דקות, עם הפסקות.

הקלה מוגברת של התכווצויות כאבי מחזור

כדי להשיג הקלה מהירה יותר, יש להשתמש בשילוב טיפולים טבעיים במקום תרגילים בלבד. טיפולים שאינם תרופתיים להקלת התכווצויות הווסת כוללים נטילת אמבטיה חמה, עיסויי בטן עדינים, והצבת כרית חימום על הבטן.

נטילת ויטמינים ומינרלים, כגון ויטמיני D, B6 ו-E, סידן, אומגה 3 חומצות שומן חיוניות, ותוספי מגנזיום למשך שלושה ימים, מספקים אף הם הקלה מסוימת. לפני ולאחר הווסת, יש לשתות שפע נוזלים, לאכול מזונות עשירים בברזל כגו בשר רזה, ירקות בעלי עלים ירוקים ודגנים מלאים, ולהגביל את צריכת הקפאין.

קריסטל סטאר וומנס בסט פרנדקריסטל סטאר - חברתה הטובה של האישה.

16 צמחי מרפא מספקים תמיכה לזמן המחזור.

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

ייעוץ רפואי לפני הפעילות הגופנית

אם אישה לא הייתה פעילה במשך תקופה ארוכה, או שהיא סובלת ממצב רפואי כגון מחלת לב, סוכרת או דלקת פרקים, יש להתייעץ עם הרופא לפני תחילת הפעילות הגופנית להקלת כאבי מחזור.

מומלץ אף לחפש טיפול רפואי אם מתחילים פתאום לפתח כאבי מחזור לאחר שנים של מחזורים חודשיים תקינים, שכן הם עשויים לסמן על בעיות בריאותיות אחרות, כגון כיבים.

דילוג לתוכן