גלולות

גלולותבמשך עשרות שנים רופאים רשמו גלולות למניעת הריון מתוך מטרה להקל את כאבי המחזור החודשי של נשים, וכיום מחקר חדש שנערך בקרב נשים שוודיות, גילה כי גלולות למניעת הריון באמת משרתות את המטרה, ומסייעות בהקלת התכווצויות, נפיחות וכאבים אחרים.

החדשות טובות יותר עבור למעלה ממחצית נערות ונשים צעירות הסובלות מכאבי מחזור חזקים. כ-15% מהן מושפעות מהתסמינים באופן כה חמור, עד שהן נעדרות באופן קבוע מהלימודים או העבודה.

שמן פיגם

שמן פיגם - שמן הפלא להקלה בכאבי מחזור

מריחת השמן על הבטן התחתונה מניעה את הרחם ומשככת כאב.

למידע נוסף והזמנה עם שליח עד הבית הקליקי כאן

הוכחת הקלת הכאב באמצעות גלולות

המחקר החדש כלל כ-1,400 נשים המתגוררות בעיר גוטנברג בשוודיה, שנולדו בין השנים 1962, 1972 או 1982. החוקרים סקרו את הנשים בגילאי 19, ולאחר מכן שוב בגילאי 24, עם שאלונים לגבי כאבי המחזור החודשי, שימוש באמצעי מניעה שונים, הריונות ולידות, גובה ומשקל.

רק הנשים שנטלו את הגלולות למניעת הריון, המכילות אסטרוגן ופרוגסטין, נכללו במחקר, ולא נשים שנטלו גלולות המכילות פרוגסטין בלבד.

המחקר מצא שהשימוש בגלולות למניעת הריון מקצר באופן משמעותי את כאבי הנשים, והן צרכו פחות משככי כאבים במהלך המחזור החודשי.

שיח אברהםSolaray - שיח אברהם, 100 כמוסות צמחיות

תמיכה לנשים בזמן המחזור

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

גיל, לידות וגלולות למניעת הריון

כצפוי, הגיל המתקדם של הנשים נקשר גם עם הפחתה בכאבי המחזור, אך ההבדל המשמעותי נקבע בזכות השימוש בגלולות. לידות קשורות אף הן עם הקלת הכאבים, אך ההשפעה האמיתית של גורם זה לא הוכחה באמצעות המחקר, היות ומעט נשים שהשתתפו במחקר עברו לידות עד גילאי 24.

החוקרים גילו שהנשים הצעירות שנולדו בשנים שבהן נערך המחקר, נטו יותר לדווח על כאבי מחזור בהשוואה לנשים שנולדו בעשורים קודמים, אך לא היו בטוחים אם תסמיני הכאב הופיעו בשל סוגי הגלולות למניעת הריון שהנשים הצעירות לקחו, או בשל שימוש במשככי כאבים במינונים נמוכים יותר, או בשל גורמים אחרים כגון נכונות לדון בכאבים.

המחקר נערך באוניברסיטת גוטנברג, פורסם בכתב העת 'העתקה אנושית', ומומן על ידי ממשלת שוודיה ומקורות אחרים מחוץ לתעשייה הפרמצבטית.

סוגי גלולות להתמודדות עם כאבי מחזור

סוגים מסוימים של אמצעי מניעה יכולים לסייע בהתמודדות עם כאבי ההתכווצויות, הנפיחות וכאבי הבטן התחתונה המגיעים עם המחזור החודשי.

קריסטל סטאר וומנס בסט פרנדקריסטל סטאר - חברתה הטובה של האישה.

16 צמחי מרפא מספקים תמיכה לזמן המחזור.

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

שיטות שאינן הורמונאליות, כגון קונדומים והתקנים, אינן מתאימות להפחתת הכאבים, אלא גלולות המכילות אסטרוגן-פרוגסטרון בלבד.

גלולות מסוג NuvaRing מסייעות להקלת כאבי התכווצויות ומסדירות את מועדי המחזור החודשי, ומתאימות לנשים שאצלן המחזור אינו עקבי.

לנשים הסובלות ממחזור כבד, מתאימות גלולות למניעת הריון המסייעות בהקלת הכאבים, כגון גלולות מסוג P-rugesterone. תופעות הלוואי של השימוש בגלולות כוללות לעיתים לדימום בלתי צפוי, ואם הכאבים חזקים מדי או ממשיכים למרות השימוש בגלולות, יש להתייעץ עם הרופא על מנת לשלול בעיות בריאותיות כגון אנדומטריוזיס.

אורח חיים בריא

בעוד שגלולות למניעת הריון מסייעות בהקלת כאבי מחזור, ההתמודדות הטובה ביותר היא אורח חיים בריא. נשים רבות סובלות מכאבי מחזור כתוצאה ממחסור בוויטמינים מסוג B, מגנזיום, נוגדי חמצון וחומרים מזינים אחרים.

הטיפול הטוב ביותר עשוי להיות מניעתי, ושינויים באורח החיים, כולל תזונה בריאה, שינה מספקת ותוספי תזונה הן שיטות טבעיות יותר להקלת התכווצויות, באמצעות טיפול בגורם הבסיסי.

דילוג לתוכן