כאבי מחזור מיגרנות וכאבי ראש

כאבי מחזור מיגרנות וכאבי ראשנשים רבות סובלות ממיגרנות לפני המחזור החודשי, במצב הנקרא "מיגרנות וסת", ממנו סובלות כשישים אחוזים מהנשים.

שני ההורמונים הנשיים, אסטרוגן ופרוגסטרון, משתנים בגוף באופן משמעותי בתקופה הסמוכה למחזור החודשי, ושינוי זה עלול לגרום למיגרנות המתבטאות בכאבי ראש "פועמים".

שמן פיגם

שמן פיגם - שמן הפלא להקלה בכאבי מחזור

מריחת השמן על הבטן התחתונה מניעה את הרחם ומשככת כאב.

למידע נוסף והזמנה עם שליח עד הבית הקליקי כאן

סוגים מסוימים של גלולות למניעת הריון עשויים להשפיע על המיגרנות. שלושה שבועות בחודש, הן שומרות על יציבות ההורמונים בגוף, וכשאישה לוקחת את גלולות הפלצבו, או שאינה לוקחת גלולות כלל, במהלך השבוע של המחזור החודשי, רמות האסטרוגן יורדות, וכאבי הראש מתפתחים.

טיפול מקיף למיגרנות במחזור

בחלק מהמקרים, תרופות נוגדות דלקת שאינן סטרואידיות (NSAID), כגון איבופרופן או נפרוקסן, הן כל מה שאישה צריכה על מנת לטפל במיגרנות וסת. ניתן לרכוש אותן ללא מרשם, או שהרופא יכול לרשום גרסה חזקה יותר. תרופות אלו עשויות להקל על תסמיני המיגרנה וגם על כאבי המחזור החודשי.

טריפטנים הן אפשרות טיפול אחרת. תרופות אלו חוסמות את אותות הכאב במוח, ובמקרים רבים מתחילות לעבוד כשעתיים לאחר השימוש בהן. הרופא עשוי להציע על שילוב של תרופות דלקת שאינן סטרואידיות, עם טריפטנים, להשגת ההקלה.

שיח אברהםSolaray - שיח אברהם, 100 כמוסות צמחיות

תמיכה לנשים בזמן המחזור

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

הרופא עשוי לרשום גם תרופה המשמשת לטיפול במצבים אחרים, כגון תרופות מסוג חוסמי בטא, המסייעים בשליטה על לחץ דם גבוה, תרופות נגד התקפים, או נוגדי דיכאון.

טיפול הורמונאלי לכאבי ראש במחזור

אם אישה נוטה למיגרנות וסת, שימוש בגלולות המכילות כמויות נמוכות של אסטרוגן או פרוגסטרון, עשויה לסייע.

גם טיפול בתחליפי הורמונים, סוג תרופות שנשים לוקחות במהלך גיל המעבר כדי לשלוט בשינויי ההורמונים, יכול לסייע למיגרנות וסת.

אם שום דבר אחר אינו עובד, הרופא עשוי לרשום תרופה הנקראת אצטט, המורידה את רמות האסטרוגן בגוף, אך כרוכה בתופעות לוואי, ולכן משתמשים בה כמוצא אחרון.

קריסטל סטאר וומנס בסט פרנדקריסטל סטאר - חברתה הטובה של האישה.

16 צמחי מרפא מספקים תמיכה לזמן המחזור.

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

אופן השימוש בתרופות מיגרנות

אם המחזור החודשי מגיע בזמן מדי חודש, אישה יכולה להתחיל להשתמש בתרופות אלו מספר ימים לפני שהדימום מתחיל, ולהמשיך את הטיפול במשך שבועיים.

אם המחזור החודשי אינו מופיע בלוח זמנים קבוע, הרופא עשוי להציע לאישה לנסות תרופה למניעת הופעת כאבי הראש.

טיפולים אלטרנטיביים לכאבי ראש במחזור

יכולים לספק מעט הקלה, אך יש להתייעץ עם הרופא לפני שמנסים אותם. מגנזיום מסייע לחלק מהנשים עם מיגרנות וסת, וגם דיקור, תרגילי הרפיה וטיפול ביופידבק נחשבים לטיפולים יעילים.

מזונות מלוחים בכמויות גבוהות עלולים לגרום לכאבי הראש, לכן מומלץ להגביל את כמויות המלח שאישה אוכלת סביב תקופת המחזור החודשי, ונטילת תרופות משתנות טבעיות יכולה לסייע.

מניעת כאבי ראש במחזור חודשי

מספר שיטות כגון גלולות, מדבקות וטבעות לנרתיק, עשויות לסייע בהפחתת תדירות התרחשות המיגרנות או להפחית את חומרתן. אך הן אינן עובדות באופן זהה על כל הנשים, ובחלק מהמקרים, הן עלולות להחמיר יותר את המיגרנות.

הרופא עשוי להמליץ לאישה להמשיך לקחת את הגלולות למניעת הריון במשך שלושה חודשים עד חצי שנה, מבלי להשתמש בגלולות הפלצבו, כך שהמחזור החודשי ייעצר, ועימו ייעצרו כאבי הראש.

אם אישה סובלת ממיגרנות עם הילות, שימוש בגלולות למניעת הריון המכילות אסטרוגן ופרוגסטרון, אינן אפשרויות בטוחות עבורה. השימוש בהן עלול לגרום לסיכוי גבוה יותר לשבץ. סיבות אחרות בגללן הרופא עשוי להמליץ לאישה להימנע מגלולות למניעת המיגרנות הן בהיסטוריה של עישון; לחץ דם גבוה; השמנה; וסוכרת.

הפסקת הווסת

בשנים שלפני גיל המעבר, רמות האסטרוגן משתנות בקיצוניות, ונשים רבות סובלות מהחמרת כאבי הראש בתקופה זו.

ברגע שהמחזור החודשי מפסיק להגיע כסדרו, גם המיגרנות עשויות להיעצר. אם אישה מקבלת טיפול בתחליפי אסטרוגן, וכאבי הראש שלה מחמירים, הרופא עשוי להוריד את המינון, ולייעץ לה להפסיק לקחת את הטיפול, או לשנות את התחליפים לסוג אחר.

במקרים רבים, טיפולים בתחליפי אסטרוגן הן האפשרות הטובה ביותר לשמירת יציבות רמות האסטרוגן, כך שקיים פחות סיכוי להתרחשות מיגרנות וסת.

דילוג לתוכן