כאבים הנלווים למחזור חודשי ארוך – אופן ההתמודדות

כאבים הנלווים למחזור חודשי ארוך - אופן ההתמודדותהמחזור החודשי עלול להוות מטרד עבור לא מעט נשים, שכן לרוב הדימום הוויסתי מלווה בכאבים רבים בין אם מדובר בכאבי בטן, מיגרנות או בכאבי גב. עם זאת,  לרוב כאבים אלה באים לידי ביטוי בעת זמן הדימום וחולפים תוך מספר ימים, כאשר לרוב וסת תקינה נמשכת כחמישה ימים.

אולם, לעתים הדימום הויסתי מתאפיין בעוצמה רבה ונמשך מעבר לזמן הממוצע. תופעה זאת נקראת- מנורגיה. מצב זה מתאפיין בחוסר נינוחות לאור כמויות הדם הגדולות המופרשות, כאשר לצד אותם תסמינים קשים הנלווים לתקופת המחזור, תופעה זו מתבטאת בסימפטומים נוספים כמו- אנמיה, סחרחורת, או עייפות מוגברת.

שמן פיגם

שמן פיגם - שמן הפלא להקלה בכאבי מחזור

מריחת השמן על הבטן התחתונה מניעה את הרחם ומשככת כאב.

למידע נוסף והזמנה עם שליח עד הבית הקליקי כאן

אמנם, חלק מהנשים עוברות את תקופת המחזור בשלום ואינן לוקות בתסמינים כאלה ואחרים, אך אלו אשר נוטות לפתח כאבים שונים צפויות לחוש תסכול רב כאשר תסמיני המחזור נמשכים לעורך זמן. עם זאת, כיום ישנן דרכים שונות להקל על ההתמודדות עם כאבים אלה, בין אם מדובר בתרופות מווסתות הורמונים, גלולות למניעת הריון, תרפיה גופנית, או ויטמינים.

הגורמים והתסמינים למחזור ארוך מהרגיל

מחזור ממושך המלווה בדימום חריג נובע מגורמים שונים, כאשר במקרים מסויימים תופעה זו מופיעה בעיקר בקרב נערות צעירות החוות ווסת ראשונה ובקרב נשים המתקרבות לגיל המעבר, זאת עקב שינויים הורמונליים רבים המתרחשים בגוף בתקופות אלו.

בקרב נשים מבוגרות יותר ניתן להסביר תופעה זאת עקב ביוץ מאוחר אשר מונע שחרור של פרוגסטרון, הליך אשר גורם להתעבות מסיבית של רירית הרחם ומגביר את זרימת הדם בעת הוסת.

שיח אברהםSolaray - שיח אברהם, 100 כמוסות צמחיות

תמיכה לנשים בזמן המחזור

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

במקרים אחרים, דימום וויסתי מוגבר וממושך עלול לנבוע כתוצאה מגירית רחם מגורה, זאת עקב דלקת שהתפתחה באזור, בין אם כתוצאה משימוש בהתקן תוך רחמי או כתוצאה מדלקת שהתפתחה באזור סמוך.

מנורגיה מתבטאת בתסמינים נוספים כמו- אנמיה,סחרחורת ונטייה להתעלפויות, זאת כתוצאה מהפרשה מוגברת של דם. לעתים מצב זה מלווה בכאבים רבים הנובעים מעצם הדימום הממושך.

כיצד ניתן להתמודד עם כאבי מחזור ממושכים באמצעות טיפול תרופתי?

כאמור, מחזור חודשי ארוך עלול להיות מלווה בכאבים רבים, זאת בנוסף לאותם סימפטומים המופיעים כתוצאה מהדימום המתמשך. כאשר מדובר במנורגיה יש לגשת לרופא ולאבחן את הבעיה, שכן אופן הטיפול בה תלוי בגורם המניע אותה ובתסמינים הנלווים לה.

לעתים, כאשר מדובר בגורם הורמונלי, יש ליטול תרופות הורמונליות שונות כמו אסטרוגן ופרוגסטרון וכן גלולת נגד הריון ,שכן גלולות אילו מאטות בהדרגה את פעילות רירית הרחם. לרוב,הגלולה המומלצת ביותר במצבים של מחזור מתמשך היא- קלייר- גלולה המיועדת בין השאר לצורך טיפול בדימום ויסתי מתמשך ומכילה חומר דמוי אסטרוגן.

קריסטל סטאר וומנס בסט פרנדקריסטל סטאר - חברתה הטובה של האישה.

16 צמחי מרפא מספקים תמיכה לזמן המחזור.

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

כאשר הדימום הויסתי הממושך והכאבים הנלווים לו נגרמים כתוצאה מגירוי של רירית הרחם עקב דלקת אשר התפתחה באזור, יש ליטול תרופות אנטי דלקתיות אשר אינן מכילות סטרואידים וביניהן- אטופן, אדקס וארקוקסיה.

לאחרונה נכנס לשימוש בישראל, מכשיר אלקטרוני זעיר הנקרא QVA+, אשר באמצעות זרמים חלשים מסייע בהקלה על כאבי המחזור. המכשיר אינו פולשני ולא ידועות לו תופעות לוואי, זאת בניגוד למרבית הטיפולים המקובלים היום נגד כאבי המחזור.

שיטות טיפול טבעיות להתמודדות עם מחזור ממושך והכאבים הנלווים לכך

מלבד הטיפול התרופתי השמרני, שיטות ריפוי טבעיות שונות עשויות אף הן לסייע בהתמודדות עם הכאבים הנלווים לדימום ויסתי ממושך, שכן טיפולים אילו דוגלים בתזונה נכונה ונטילת ויטמינים, זאת  לצד פעילות גופנית מתונה ושימוש בשיטות טיפול אלטרנטיביות כאלו ואחרות, לצורך איזונו ההורמונלי של הגוף והפחתת התסמינים הנלווים לתופעה.

טיפול נטורופתי מותאם המתבסס על תזונה מאוזנת ובריאה, לצד פעילות גופנית רציפה, עשוי לסייע בהתמודדות עם כאבי המחזור, שכן שיטה זו עשויה לתרום  למאזן ההורמונלי של הגוף. בכדי לסייע בכך יש להקפיד על צריכת מזונות העשירים בסיבים תזונתיים ולהימנע ממאכלים רווי שומן אשר עלולים להגביר את מימדי הכאב, זאת עקב נטייתם לעורר מחלות מטבוליות דלקתיות כאלה ואחרות.

פעילות גופנית מתונה ובייחוד טכניקות שונות המסייעות להרפיית הגוף בין אם מדובר ביוגה, מדיטציה או שיאצו עשויות להפחית  אף הן את הכאב הנלווה לכאבי המחזור הממושכים. שיטות אילו מאפשרות לנו לשלוט בשרירי גופנו ועל ידי כך לגרום לזרימת דם תקינה.

ויטמינים מסויימים נמצאו אף הם יעילים לצורך הפחתת כאבי המחזור, כאשר ויטמין b על סוגיו השונים מסייע לצורך פעילות הורמונלית תקינה של הגוף, ובכך עשוי להקל על התסמינים ההורמונליים הנלווים לדימום הויסתי. כאמור, מחזור ממושך עלול לעורר אנמיה עקב דימום ויסתי ארוך מהרגיל, על כן במצבים אלה נטילה קבועה של תוספי ברזל עשוייה לסייע בהפחתת התסמינים הכרוכים בכך.

במקרים רבים, כאשר מדובר בכאבי מחזור ממושכים, חימום של אזור הבטן  באמצעות כרית חימום עשוי לסייע, שכן יש ביכולתו של החום להמריץ את זרימת הדם ובכך להקל באופן משמעותי על הכאב.

עוד בנושא:

דימום בין וסתי – האם יש סיבה לדאגה?

דילוג לתוכן