תסמינים של כאבי מחזור

תסמינים של כאבי מחזורכאבי מחזור במידה כזאת או אחרת מוכרים לנשים רבות. רוב הנשים והנערות ירגישו תחושת כאב בבטן, בגב ובמותניים. אצל חלקן הכאב הוא ברמה נסבלת שאינה מפריעה לתפקוד ואצל חלקן אלה כאבים חזקים המשביתים מתפקוד מלא.

במיוחד כאשר מדובר על כאבים חזקים, ישנם תסמינים נוספים שהופכים את ההתמודדות עם הכאבים לקשה עוד יותר. מהם התסמינים הנוספים וכיצד ניתן לטפל בהם?

שמן פיגם

שמן פיגם - שמן הפלא להקלה בכאבי מחזור

מריחת השמן על הבטן התחתונה מניעה את הרחם ומשככת כאב.

למידע נוסף והזמנה עם שליח עד הבית הקליקי כאן

חולשה, עייפות, עילפון

בזמן הוסת, לפניה ואף מעט אחריה ישנן תנודות במאזן ההורמונלי. שינויים אלה משפיעים על מגוון רחב של מערכות בגוף. במיוחד כאשר ישנה נטיה ללחץ דם נמוך- אנמיה, איבוד הדם בזמן הוסת וגם התכווצויות מוגברות של שריר הרחם גורמים לחולשה ועייפות.

מידת החולשה והעייפות משתנות מאישה לאישה בהתאם למידת הדימום ותנועת הרחם ובהתאם ללחץ הדם שלה. הפתרון לתחושות של חולשה ועייפות הן בעיקר מנוחה ככל שניתן, שתיה מרובה, אכילה של מאכלים טבעיים המספקים אנרגיה כמו פירות טריים או יבשים- במיוחד תמרים.

כאבי ראש

כאבי ראש הקשורים למחזור החודשי מתגברים לרוב מספר ימים לפני הופעת הוסת ונמשכים מספר ימים. אל כאבי הראש מתלווים לעיתים גם בחילות ועייפות והיא נקראת גם מיגרנת הוסת. עם התקרבותה של אישה לגיל המעבר ישנו סיכוי גבוה יותר לכאבי ראש או התגברות התופעה אצל נשים שסבלו מהתופעה גם קודם לכן.

שיח אברהםSolaray - שיח אברהם, 100 כמוסות צמחיות

תמיכה לנשים בזמן המחזור

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

שינויים ברמת האסטרוגן האופייניים להתקרבות אל גיל המעבר, מגבירים את כאבי הראש. שינויים בתזונה יכולים לסייע, למשל הפחתה במוצרי חלב וקפאין. בנוסף, תספי אסטרוגן יכולים להועיל או משככי כאבים אנטי דלקתיים.

כאבי רגליים

כאבי הרגליים, כמו כאבים אחרים בזמן המחזור, קשורים לשינוי ההורמונלי המתרחש לקראתו. לרוב כאבי הרגליים הם תוצאה של שינוי ברמות האסטרוגן והפרוגסטרון. אופן ומיקום כאבי הרגליים משתנים מאישה אחת לאחרת וגם לאורך המחזור.

לעיתים ישנה תחושה של כאב חד ולעיתים עמום, וגם המיקום המדויק של הכאב יכול לנדוד. לכאבי רגליים בזמן המחזור יכולה לסייע מנוחה רבה ככל האפשר, שתיה מרובה, תזונה נכונה שתביא לאיזון ברמות הורמונים, בעיקר הפחתה עד הימנעות ממוצרי חלב המכילים הורמונים בתוכם. פעילות גופנית רגועה כמו פלדנקרייז יכולה אף היא להקל.

תסמינים הקשורים למערכת העיכול

ההתכווצויות של שריר הרחם וגם שינויים הורמונליים באזור משפיעים גם על מערכת העיכול הסמוכה. תסמינים הקשורים למערכת העיכול כוללים עצירות ונפיחות לפני הווסת ויציאות מרובות, לעיתים רכות עד כדי שלשול אחריה.

קריסטל סטאר וומנס בסט פרנדקריסטל סטאר - חברתה הטובה של האישה.

16 צמחי מרפא מספקים תמיכה לזמן המחזור.

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

העלייה ברמות הפרוגסטרון שלפני הווסת גורמת להאטה בפעילות המעי עד לתופעות של מעי רגיז. הצניחה המהירה עם הווסת גורמת ליתר פעילות המעי. באמצעות תזונה נכונה והימנעות ממאכלים המזרזים את פעילות המעי כמו חלב וקפאין ניתן להפחית את היציאות המרובות והרכות. כשישנן יציאות רכות השתייה חשובה במיוחד.

תסמונת קדם וסתית

תסמונת קדם וסתית באה לידי ביטוי במגוון תסמינים כמו רגישות יתר, שינוי במצב הרוח, גודש בשדיים, צורך בלתי נשלט במתוק ועוד. ההערכה היא כי כ- 75% מהנשים סובלות מתסמונת קדם וסתית בעוצמה כלשהי, כששיא התופעות הוא בגילאי 25-30.

התסמונת נובעת משילוב מספר גורמים: שינויים הורמונליים, שינויים כימיים במוח, חוסר איזון בין הפרוסטגלנדינים, מתח כללי, תזונה לקויה. הקלה על תסמיני התסמונת הקדם וסתית קשורה בעיקר לשינוי הרגלים: תזונה בריאה יותר, פעילות גופנית רגועה, שימוש בתוספי תזונה כמו מגנזיום המקל על ההתכווצויות וכאבי הבטן, דיקור ושיטות טיפול נוספות מן הרפואה המשלימה.

לסיכום, השינויים ההורמונליים וכימיים במהלך המחזור החודשי, שנמשך מוסת אחת עד לאחרת וכולל בתוכו את הביוץ גורמים לתסמינים שונים. מידת התכווצות הרחם תשפיע על עוצמת כאבי הבטן.

שינויים אלה משפיעים גם על מערכת העיכול, לחץ הדם ומצב הרוח. הימנעות ממוצרי חלב וקפאין, שתיה מרובה, מנוחה בשילוב פעילות גופנית רגועה יקלו על התסמינים. ניתן להוסיף גם משככי כאבים כמו נורופן או אופטלגין להקלה.

דילוג לתוכן