כאבי מחזור נערות

כאבי מחזור אצל נערותמחזור חודשי הוא שלב מרכזי של גיל ההתבגרות. זהו אחד התסמינים הפיזיים המשמעותיים המעידים על כך שנערה הופכת לאישה.

וסת עשויה להיות מבלבלת, בדיוק כמו שינויים רבים אחרים המלווים את גיל ההתבגרות. חלק מהנערות ממתינות בקוצר רוח לתחילת המחזור החודשי, בעוד שאחרות חוות פחד או חרדה. נערות רבות חסרות הבנה מלאה של מערכת הרבייה של אישה או שאינן מודעות לתהליך המלא המתרחש במחזור החודשי, מה שמגביר את המסתורין האופף את הווסת.

שמן פיגם

שמן פיגם - שמן הפלא להקלה בכאבי מחזור

מריחת השמן על הבטן התחתונה מניעה את הרחם ומשככת כאב.

למידע נוסף והזמנה עם שליח עד הבית הקליקי כאן

תהליך המחזור החודשי

המחזור החודשי נוטה להופיע בגיל ההתבגרות, בין גילאי 11 ל-13. במצב זה, הגוף והמוח משתנים במובנים רבים, ושינויים הורמונאליים מובילים לשינויים פיזיים כגו צמיחת והתפתחות שדיים. כשנתיים עד שנתיים וחצי לאחר שהחזה מתחיל להתפתח, נערה מתחילה לקבל את מחזור הווסת הראשון.

כחצי שנה לפני המחזור הראשון, נערה עשויה להבחין בכמות מוגברת של הפרשת נרתיק. זהו תסמין נפוץ ואין צורך לדאוג, אלא אם כן ההפרשה מלווה בריח חזק או גורמת לגירוד.

תדירות המחזור החודשי בנערות

בדיוק כפי שחלק מהנערות מתחילות את גיל ההתבגרות מוקדם או מאוחר יותר מאחרות, כך משתנה גם תדירות המחזור החודשי. חלק מהנערות עשויות להתחיל את הווסת הראשונה כבר בגיל 11, אך אחרות אינן מקבלות את המחזור הראשון עד גיל 15.

שיח אברהםSolaray - שיח אברהם, 100 כמוסות צמחיות

תמיכה לנשים בזמן המחזור

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

משך הזמן בין המחזור החודשי, נקרא מחזור ווסת, ונספר מתחילת המחזור ועד תחילת המחזור הבא. בקרב חלק מהנערות, תקופה זו נמשכת 28 ימים, בעוד שאחרות עוברות תקופה של 24 ימים, חודש או אפילו יותר. כעבור מספר שנים, מחזורי הווסת מתקצרים, וכשנערה הופכת לאישה מבוגרת, התקופה בין המחזורים החודשיים נמשכת כ-21-34 ימים.

מחזור חודשי שאינו סדיר אצל נערות

זהו מצב נפוץ, שכן לגוף דרוש מעט זמן כדי למיין את כל השינויים המתרחשים, כך שנערה יכולה לעבור תקופה של 28 ימים עד חודשיים בין הופעת מחזורי הווסת, ואז להחמיץ חודש, למשל. בדרך כלל, כעבור שנה או שנתיים, המחזור החודשי הופך להיות קבוע יותר, למרות שחלק מהנערות ממשיכות לחוות מחזורים שאינם סדירים עד גיל הבגרות.

ככל שנערה מתבגרת והמחזור החודשי מתייצב, או שהיא מתרגלת למחזור הייחודי שלה, היא מגלה שהיא יכולה לחזות מתי תגיע הווסת הבאה. כך או אחרת, מומלץ לעקוב אחר המחזור באמצעות שימוש בלוח שנה.

משך המחזור החודשי וכמות הזרימה

גם משך הזמן של המחזור החודשי אצל נערה עשוי להשתנות. חלק מהנערות עוברות מחזור שנמשך יומיים או שלושה ימים בלבד, ונערות אחרות עשויות לעבור מחזור של שבוע. זרימת הווסת היא כמות הדם הזורמת מהנרתיק, וגם היא עשויה להשתנות.

קריסטל סטאר וומנס בסט פרנדקריסטל סטאר - חברתה הטובה של האישה.

16 צמחי מרפא מספקים תמיכה לזמן המחזור.

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

חלק מהנערות מודאגות במצב של זרימת דם מוגברת, העשויה לגרום להלם. אך אין זה סביר שנערה תאבד יותר מדי דם, אלא אם כן יש לה מצב רפואי כגון מחלת פון וילברנד. למרות שכמות הדם נראית משמעותית, הכמות הממוצעת היא כשתי כפות במשך מחזור חודשי שלם.

רוב הנערות מחליפות אמצעי הגנה כגון רפידות או טמפונים כשלוש עד שש פעמים ביום. הן מחליפות את העזרים לעיתים קרובות יותר כאשר המחזור שלהן כבד ביותר, בדרך כלל בימים הראשונים.

התכווצויות וכאבי מחזור

נערות רבות מבחינות בשינויים גופניים או שינויים במצב הרוח, הסובבים את המחזור החודשי היכולים להתפרש כתסמונת קדם וסתית. כאבי מחזור הם תסמין נפוץ, ולמעלה ממחצית הנשים מדווחות על התכווצויות במהלך הימים הראשונים. רופאים סבורים כי התכווצויות נגרמות על ידי כימיקל הנקרא פרוסטגלנדין, שגורם לשרירי הרחם להתכווץ, ולהתבטא בכאבים.

כאבי מחזור עשויים להיות מתונים או חדים ואינטנסיביים. לעיתים הכאבים מתרחשים בגב התחתון או באזור הבטן התחתונה. הכאבים עשויים להשתפר עם ההתבגרות, ולעיתים הם חולפים לחלוטין.

נערות ונשים רבות מגלות שמשככי כאבים ללא מרשם, כגון אצטמינופין או איבופרופן, מסייעים להקלת הכאבים. ניתן אף לטפל באמצעות תרופות סבתא ביתיות, כלומר להתקלח במים חמים או להניח כרית חימום על הבטן התחתונה. פעילות גופנית קבועה לאורך המחזור החודשי מסייעת בהפחתת הכאבים. אם צעדים אלו אינם מסייעים, יש להתייעץ עם הרופא.

דילוג לתוכן