כאבי מחזור חריגים

כאבי מחזור חריגיםכל אישה מכירה את זה: מספר ימים בחודש בהם המחזור החודשי מגיע ומאופיין בתסמינים לא נעימים, בהרבה מקרים יחד עם שינוי לרעה במצב הרוח. מחזור חודשי הוא אף פעם לא נעים, אבל בדרך כלל הנשים "מתרגלות" להתמודד איתו.

הבעיה היא שיש מקרים בהם המחזור החודשי חורג בדרגת החומרה שלו, כך שהנשים חשות כאבי מחזור עזים יותר מבשאר החודשים. ממה זה נובע? האם ישנה סיבה לדאגה? ואיך ניתן להקטין את עוצמות הכאב?

שמן פיגם

שמן פיגם - שמן הפלא להקלה בכאבי מחזור

מריחת השמן על הבטן התחתונה מניעה את הרחם ומשככת כאב.

למידע נוסף והזמנה עם שליח עד הבית הקליקי כאן

המקרים בהם כאבי המחזור עלולים להיות עזים

יש מספר קבוצות או גורמי סיכון לחוש כאבים עזים יותר במהלך המחזור החודשי ביחס ליתר האוכלוסיה. בהרבה מקרים הכאבים העזים מקורם בגיל של האישה, כאשר אצל נשים צעירות (מתחת לגיל עשרים) הכאבים צפויים להיות עזים יותר מאשר נשים מבוגרות יותר, וכך גם נשים לפני הלידה הראשונה שלהן. הכאבים עלולים להיות חמורים על אחת כמה וכמה אצל נערות ובמיוחד כאלה שהמחזור הראשון שלהן היה לפני ההגעה לגיל 11.

מבחינה פיזיולוגית, כאבי מחזור נובעים מהפרשה של הורמון בשם פרוסטגלנדין, המכווץ את הרחם ומביא לכאבים שכל אישה סובלת מהם. כאבים עזים בהקשר הזה עלולים להיגרם עקב בעיות הורמוניות המביאות לכך שההורמון מופרש בכמויות גדולות "מדי", או לחלופין כתוצאה מרגישות יתר של הגוף להורמון. בעיות פנימיות בגוף שעלולות להביא אף הן לכאבים הם גידולים שפירים ברחם או אנדומטריוזיס.

לפעמים אורח החיים של האישה הוא שמשפיע על כאבי המחזור והופך אותם לחמורים יותר. נשים מעשנות לדוגמא נמצאות בקבוצת סיכון מוגבר לכאבים מהסוג הזה – סיבה נוספת להפסיק עם העישון בהקדם האפשרי. מבחינת כאבי המחזור נהוג לחשוב כיום שיש בסיס תורשתי. אם יש משפחה בה האם סבלה מכאבים עזים יחסית, תהיה הסיבה לכך אשר תהיה, יכול להיות שגם הילדות שלה יסבלו מכאבים בדרגת קושי מוגברת.

שיח אברהםSolaray - שיח אברהם, 100 כמוסות צמחיות

תמיכה לנשים בזמן המחזור

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

האם צריך לבדוק?

ברוב המקרים כאבי מחזור עזים אינם מצביעים בהכרח על בעיה רפואית שהאישה סובלת ממנה ושמצריכה טיפול. אבל, וזה אבל גדול מאד, יכול להיות מצב בו מאחורי הכאבים האלה מסתתרת בעיה רפואית או הורמונלית שצריכה לקבל פתרון.

אם האישה מתחילה לסבול בתדירות גבוהה יותר מכאבי מחזור עזים ללא סיבה נראית לעין, או כאשר עוצמת הכאבים מדאיגה בחוזק שלה, ניתן לפנות לאבחון אצל רופא נשים מומחה.

במסגרת זו תיערך בדיקה גניקולוגית מקיפה שאמורה לאתר ממצאים שעלולים להסביר את הכאבים: דלקות למשל באזור מערכת הרבייה. כאשר ישנו יסוד סביר להאמין שהכאבים מקורם בגורם פנימי אחר, יכולות להתבצע בדיקות מקיפות דוגמת אולטרה סאונד (לרוב תיעשה כשלב ראשון) או בדיקות CT.

המפתח להתמודדות נכונה

הקושי עם כאבי מחזור עזים, מעבר להיבט הפיזי שלהם, תלוי בפוטנציאל הלא קטן שלהם לשבש לחלוטין את שגרת החיים של האישה הסובלת ממנה. הכאבים האלה מביאים בחלק לריתוק של האישה למיטתה, תוך פגיעה בפעילות השוטפת: עבודה, לימודים, ניהול חיי משפחה וכן הלאה. בתנאים האלה ברור שגם אם לא תמיד יש מה לעשות כדי למנוע מראש את כאבי המחזור החזקים, כן חשוב לבחור באמצעי טיפול שיביא לשיכוך הכאבים.

קריסטל סטאר וומנס בסט פרנדקריסטל סטאר - חברתה הטובה של האישה.

16 צמחי מרפא מספקים תמיכה לזמן המחזור.

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

החדשות המעודדות הן שיש לא מעט פתרונות. זה מתחיל עם התרופות הכלליות השונות לשיכוך הכאבים, בין אם תרופות בסיסיות שאינן מצריכות מרשם רופא ובין אם תרופות "חזקות" יותר אותן כן צריך לקחת לאחר ייעוץ והפנייה רפואית.

נטילת גלולות למניעת הריון יכולה להקל אף היא על התמונה, וכך גם פתרונות בשדה המשחק האלטרנטיבי שהפך ללגיטימי הרבה יותר בשנים האחרונות בהקשר של הפחתת כאבים: צמחי מרפא, דיקור סיני וכן הלאה.

דילוג לתוכן