כאבי מחזור השפעה על מערכות יחסים וזוגיות

כאבי מחזור השפעה על מערכות יחסים וזוגיותחשיבות העיתוי נכונה במיוחד כשזה נוגע למחזור החודשי והשפעתו על מערכות יחסים וזוגיות. נשים עוברות כ-450 מחזורים חודשיים במהלך חייהן, ולעיתים קרובות מחזורים אלו נתפסים כנטל, במיוחד מבחינת היכרויות רומנטיות וחיי מין.

מחזור חודשי כרוך בארבעה שלבים ייחודיים מקדימים, וכל אחד מהן משפיע באופן שונה על החוזק הפיזי והרגשי. מאמר זה מלמד כיצד להתמודד עם המחזור, במקום לפעול כנגדו.

שמן פיגם

שמן פיגם - שמן הפלא להקלה בכאבי מחזור

מריחת השמן על הבטן התחתונה מניעה את הרחם ומשככת כאב.

למידע נוסף והזמנה עם שליח עד הבית הקליקי כאן

כשמבינים את ההשפעה הטבעית של ההורמונים בכל שלב של המחזור, ניתן להתמודד טוב יותר עם השפעתו על הזוגיות.

השלב הראשון: הפרוגסטרון יורד והדייטים ממתינים

כשבועיים לפני המחזור החודשי, ההורמון פרוגסטרון יורד, מה שגורם לרירית הרחם לזרום מחוץ לגוף ותיתכן תופעה שך תסמונת קדם וסתית.

בתקופה זו, האנרגיה נמוכה ביותר ואישה עשויה לחוות עייפות, כך שאין זה העיתוי המתאים להכיר מישהו חדש. מומלץ שלא לתאם השתתפות באירועים חברתיים גדולים, לא לצאת לדייטים, ולבלות זמן איכות אישי.

שיח אברהםSolaray - שיח אברהם, 100 כמוסות צמחיות

תמיכה לנשים בזמן המחזור

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

אם אישה חווה כאבי ראש והתכווצויות המקדימות את המחזור החודשי, מגע פיזי ואורגזמות מפעילים את ייצור ההורמון אוקסיטוצין, אשר מתרחש לשם הפחתת הכאב הפיזי.

הורמון זה משנה גם את רמת האמון באנשים, כך שאם אישה יוצאת לדייטים בשבוע זה, יש לבחור אותם בתבונה.

השלב השני: העצמת הזוגיות

בשלב זה, בלוטת יותרת המוח משחררת הורמון הנקרא זקיק מגרה הורמון (FSH), המגרה את התבגרות הזקיקים, המכילים את הביציות בשחלות.

מצב זה גורם לאסטרוגן ולטסטוסטרון לעלות ונוצרת דחיפת אנרגיה, מצב רוח וכישורי מוח. אישה מרגישה בטוחה יותר ומוכנה יותר לקחת סיכונים. טסטוסטרון מגרה את הליבידו בעוד שהאסטרוגן גורם לדיכוי התיאבון, ואישה מרגישה מוחצנת יותר.

קריסטל סטאר וומנס בסט פרנדקריסטל סטאר - חברתה הטובה של האישה.

16 צמחי מרפא מספקים תמיכה לזמן המחזור.

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

מומלץ להשתמש במעצמות החברתיות הגוברות! להצטרף לקבוצה חברתית חדשה או לבצע פעילויות הקשורות למערכת היחסים. בנוסף, בשלב זה, הגוף מוכן יותר למאמצים פיזיים, כך שבמקום ארוחת ערב וסרט עם בן הזוג, מומלץ לצאת לטיול.

השלב השלישי: ביוץ מזמין מערכות יחסים חדשות

תהליך הביוץ הוא שיא העבודה הקשה אותה ביצע הגוף בשבועיים האחרונים. ביצית שמשתחררת מהשחלה שורדת למשך 12-24 שעות.

האסטרוגן והטסטוסטרון עולים לרמות שיא. ההורמון גורם למראה עור זוהר, האישה נראית יותר אטרקטיבית, וגברים נוטים יותר להימשך אליה.

כשהטסטוסטרון עולה לרמות שיא, הרצון ביחסי מין גובר. הורמון זה ממשיך להגביר את הביטחון העצמי של אישה, וזהו העיתוי המושלם להתנסות בתנוחות חדשות, ובמקביל לשפר את מערכת היחסים.

השלב הרביעי: ירידה בהורמונים משפיעה על הזוגיות

שלב זה נמשך בין עשרה ימים לשבועיים, במהלכם הזקיק ששחרר את הביצית מתחיל לייצר הורמון פרוגסטרון ולהתכונן להריון אפשרי. הורמון זה פועל כמו וואליום טבעי, כך שהאנרגיה של האישה מתחילה לרדת.

במחצית השנייה של שלב זה, רמות נמוכות יותר של אסטרוגן וטסטוסטרון, בשילוב עם פרוגסטרון, מורידים את הליבידו, ומרגיעים את המחשבות, כך שמומלץ שלא לקבל החלטות משמעותיות הנוגעות למערכות היחסים בתקופה זו.

אישה אינה מדמיינת תסמיני מחזור

כשבוע לפני המחזור החודשי, אישה עשויה להתחיל לחוש דכדוך ותשוקה למזונות מנחמים ופחמימות כבדות. למרות מה שבן זוגך עשוי לטעון, תסמינים אלו אינם בראשך בלבד! קיים מפל מדהים של שינויים הורמונאליים המתרחשים בגופך, והמשפיעים עלייך באופן רגשי.

ירידת האסטרוגן גוררת גם ירידה בתפקוד הכימיקלים במוח, מה שגורם לאישה להתמקד יותר בהיבטים שליליים של החיים.

לכן מומלץ לנקוט בצעדים לטיפול עצמי טוב במהלך השבוע המקדים למחזור החודשי, כולל אכילה בריאה, השתתפות בשיעור יוגה, שינה מאוחרת יותר בוקר אחד, או כל דבר שגורם לאיזון. כשאישה מכבדת את הצורך המולד של גופה למנוחה ורגיעה, היא יכולה לשפר את היכולת שלה להפיק יותר שלבים פעילים מהמחזור החודשי, מה שמשליך באופן חיובי גם על מערכת היחסים.

דילוג לתוכן