התמודדות נפשית ופיזית עם כאבי מחזור

התמודדות נפשית ופיזית עם כאבי המחזורכאבי מחזור מובילים במקרים רבים לתסמינים נפשיים הכוללים תנודות במצבי הרוח. 85% מהנשים חוות תסמינים פיזיים ורגשיים של תסמונת קדם וסתית (PMS) מדי חודש. אך ניתן לנקוט בצעדים לשליטה בחוסר הנוחות והמצוקה המתרחשים לפני המחזור.

ההתמודדות כוללת שינויים באורח החיים או טיפולים תרופתיים מתאימים, אך הנקודה היא שקיים טיפול זמין המסייע להתמודדות עם כל התסמינים המטרידים של כאבי מחזור.

שמן פיגם

שמן פיגם - שמן הפלא להקלה בכאבי מחזור

מריחת השמן על הבטן התחתונה מניעה את הרחם ומשככת כאב.

למידע נוסף והזמנה עם שליח עד הבית הקליקי כאן

הפסקת עישון

אם הסיבות הברורות להפסקת עישון אינן מספיקות, מומלץ להפנים את המידע הבא: מחקר שסקר במשך עשר שנים נתונים בריאותיים שהתקבלו משלושת אלפים נשים, הראה שהנשים שעישנו נמצאו בסיכוי גבוה פי שניים לפתח תסמינים מתונים או חמורים של תסמונת קדם וסתית, בהשוואה לנשים שמעולם לא עישנו.

למרות שהסיבות המדויקות מאחורי ממצאים אלו אינן ברורות, הימנעות מעישון משפרת או אף מונעת כאבי מחזור ותסמינים נפשיים.

פעילות גופנית

התעמלות אירובית, סוג של פעילות גופנית במהלכה הלב מבצע פעולת שאיבת דם בקצב גבוה יותר, מסייעת להקלת תסמיני עצבנות וחרדה, שהם תסמינים נפוצים של תסמונת קדם וסתית. תרגול של חצי שעה לפחות ברוב ימות השבוע, כגון ריקוד, ריצה, שחייה או הליכה מהירה, הוא שיטת התמודדות יעילה ומהנה להקלת התסמינים.

שיח אברהםSolaray - שיח אברהם, 100 כמוסות צמחיות

תמיכה לנשים בזמן המחזור

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

גם אם הפעילות הגופנית אינה פוטרת לחלוטין את התסמינים המתרחשים במהלך המחזור החודשי, שחרור האנדורפינים כתוצאה מהפעילות מסייע לשליטה במשקל והפחתת הלחץ.

שינוי תזונתי

משפיע באופן משמעותי על תסמינים פיזיים ונפשיים של כאבי מחזור. שינוי תזונתי כולל צריכת פירות, ירקות ודגנים מלאים, והימנעות מסוכרים, ממתיקים מלאכותיים, שומנים ומלח.

הפחמימות המורכבות בדגנים מלאים עשויות לתרום לתגובת שרשרת כימית התומכת בייצוב הרגשות ושיפור מצב הרוח. מומלץ ליהנות מיתרונות השינויים התזונתיים לא רק במהלך המחזור החודשי אלא באופן קבוע.

הגבלת אלכוהול וקפאין

אלכוהול וקפאין תורמים לתנודות רגשיות ופיזיות משמעותיות. מומלץ להגביל משקאות אלכוהוליים ומזונות ומשקאות המכילים קפאין כגון קפה, תה, קקאו ואפילו שוקולד, במהלך המחזור החודשי.

קריסטל סטאר וומנס בסט פרנדקריסטל סטאר - חברתה הטובה של האישה.

16 צמחי מרפא מספקים תמיכה לזמן המחזור.

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

חלק מהנשים חוות תשוקה חזקה לאלכוהול במהלך הווסת, ובמקרים אלו מומלץ לקבל סיוע רפואי או ייעוץ תזונאית להפחתת צריכת חומרים אלו.

שיטות הרפיה

"פשוט להירגע" היא המלצה קלה בתיאוריה וקשה בפועל, אך בהחלט שווה לנקוט במאמץ. ההשפעות הפיזיות והרגשיות של המחזור החודשי עשויות להוביל לחרדה ומתח, ולכן מומלץ ללמוד מספר שיטות הרפיה כחלק מההתמודדות הנפשית והפיזית עם כאבי מחזור.

מומלץ לתרגל יוגה, נשימות עמוקות או מדיטציה. שיטות מתיחה כגון טאי צ'י מסייעות להרגעת השרירים והמפרקים. דיקור סיני, עיסוי וטיפול כירופרקטי מסייעים אף הם להקלת תסמיני תסמונת קדם וסתית.

תוספי תזונה

לצד השינויים התזונתיים, מומלץ לצרוך תוספי תזונה. נטילת מנה יומית של 1,200 מיליגרם סידן, הוכחה כיעילה להקלת תסמינים רגשיים ופיזיים בתקופת המחזור החודשי, בקרב חלק מהנשים.

חוקרים מצאו גם שחומצות שומן מסוימות, כגון חומצות שומן מסוג אומגה 3 וחומצה לינולאית הנמצאות בתוספי תזונה, עשויות להפחית את הרגישות הנפשית והכאבים.

טיפול פסיכולוגי

ניתן לשנות את ההתמודדות עם כאבי מחזור באמצעות שינוי החשיבה, וכך להתמודד טוב יותר עם הימים הסמוכים למחזור החודשי. טיפול קוגניטיבי, סוג של טיפול פסיכולוגי שפועל לשינוי דפוסי חשיבה שליליים, הוכח כמסייע במיוחד לתסמונת קדם וסתית.

מומלץ לחפש תכנית המשלבת טיפולי שינויים באורח החיים על מנת להתמודד עם הפרעות וסת במספר חזיתות.

טיפולים תרופתיים

תרופות מרשם וללא מרשם יעילות במקרים רבים להתמודדות עם תסמינים פיזיים ורגשיים חמורים. משככי הכאבים מקלים את הכאבים, כך שההתמודדות הרגשית קלה יותר.

יש להתייעץ עם הרופא לגבי שימוש בגלולות למניעת הריון, אשר עשויות להפחית תסמינים קדם וסתיים בקרב חלק מהנשים.

אולי יעניין אותך גם:

כיצד כאבי מחזור משפיעים על נפשן של נשים?

דילוג לתוכן