סיבוכים של כאבי מחזור

סיבוכים של כאבי מחזוררוב הנשים חוות מחזור חודשי רגיל, המופיע מדי 28 ימים, והן מדממות במשך שלושה ימים עד שבוע בכל מחזור. יחד עם זאת, חלק מהנשים סובלות מסיבוכים במחזור.

אם בעיות המחזור החודשי משפיעות על החיים, הסיוע והתמיכה זמינים. מאמר זה מפרט כיצד לטפל בכאבי מחזור, זרימה כבדה, תסמונת קדם וסתית, כאבי ביוץ, העדר מחזור, ומה לעשות כשכאבי המחזור מובילים לסיבוכים בריאותיים.

שמן פיגם

שמן פיגם - שמן הפלא להקלה בכאבי מחזור

מריחת השמן על הבטן התחתונה מניעה את הרחם ומשככת כאב.

למידע נוסף והזמנה עם שליח עד הבית הקליקי כאן

מחזור חודשי כבד

חלק מהנשים סובלות ממחזור חודשי כבד יותר מאחרות, אך אם זרימת הדם במחזור כה כבדה עד שהיא משפיעה על החיים, קיים טיפול זמין.

יש להתייעץ עם רופא המשפחה לגבי הדימום, כולל תדירות החלפת העזרים הסניטריים כגון טמפונים או תחבושות סניטריות. הרופא יכול לחקור מדוע מתרחש הדימום הכבד, ולבצע בדיקות העשויות לכלול בדיקות דם וסריקות.

טיפול במחזור חודשי כבד

המכון הלאומי לבריאות ומצוינות (NICE) מציע מספר טיפולים אפשריים למחזור חודשי כבד, הכוללים:

שיח אברהםSolaray - שיח אברהם, 100 כמוסות צמחיות

תמיכה לנשים בזמן המחזור

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

אמצעי מניעה הורמונאליים – כגון מערכת תוך רחמית (IUS), המבטלת לחלוטין את המחזור החודשי בקרב נשים רבות. אמצעים נוספים כוללים שתל מניעה, הזרקה למניעת הריון, או גלולה משולבת למניעת הריון.

תרופות נוגדות דלקת שאינן סטרואידיות – הנמכרות במרשם.

טבליות פרוגסטרוגניות – המכילות גרסה סינתטית של ההורמון פרוגסטרון, המשוחררות באופן טבעי בגוף.

ניתוח – עשוי להיות אופציה במקרים מסוימים, אם טיפולים אחרים אינם עובדים, או אם מתעוררות בעיות רחם, כגון גידולים שאינם סרטניים. הניתוח כולל הסרת גידולים, או כריתת רחם.

קריסטל סטאר וומנס בסט פרנדקריסטל סטאר - חברתה הטובה של האישה.

16 צמחי מרפא מספקים תמיכה לזמן המחזור.

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

שיבושים

וסת נמשכת כיומיים עד שבוע, והממוצע הוא חמישה ימים. אך חלק מהנשים סובלות ממחזור שאינו סדיר, המתבטא בשיבושים כגון:

הקדמה בהופעת המחזור או איחור; שינויים בזרימת הדם, כגון זרימה כבדה או חזקה; ומשך המחזור. שיבושים אלו נפוצים בגיל ההתבגרות ולפני גיל המעבר.

אנדומטריוזיס

אנדומטריוזיס הוא מצב שבו תאי רירית הרחם, הנקראים אנדומטריום, מופיעים באזורים אחרים של הגוף, כגון באזור הבטן, האגן, השחלות וצינורות החצוצרות.

ההורמונים במהלך המחזור החודשי גורמים לשחלות לשחרר ביצית ודופן הרחם מתעבה. אם הביצית אינה מופרית, דופן הרחם מתפרקת ומדממת. תאי אנדומטריוזיס במקומות אחרים בגוף מתפרקים  אף הם ומדממים, מה שגורם לדלקת, לכאב ולזיהומי רקמה צלקתית.

תסמיני אנדומטריוזיס

לא כל הנשים חוות תסמינים, אך התסמינים הנפוצים עשויים לכלול כאבים חזקים, זרימה חזקה או מחזור חודשי בלתי סדיר; כאבים במהלך קיום יחסי מין או לאחריהם; העדר פוריות; בעיות מעיים.

תסמינים אלו עשויים לסמן נוכחות מצבים בריאותיים אחרים, ולפרוסקופיה, הליך כירורגי במהלכו המנתח מתבונן על פנים הרחם עם מצלמה קטנה, היא השיטה היחידה לקבוע אבחנה ברורה.

טיפול באנדומטריוזיס

אפשרויות הטיפול השונות כוללות משככי כאבים; טיפולים הורמונאליים כגו פרוגסטוגן; ושיטות מניעה הורמונאליות, כגון הגלולה המשולבת, התקן תוך רחמי; או תרופות שיכולות לגרום לגוף לעצור את ייצור האסטרוגן.

במקרים חמורים, ניתן לבצע ניתוח להסרת אנדומטריוזיס, או השחלות והרחם. חלק מהנשים הסובלות ממצב זה, אך לא כולן, מתקשות להיכנס להריון.

כאבי ביוץ

חלק מהנשים חוות כאב חד צדדי בבטן התחתונה כשהן מבייצות. הכאב עשוי להתבטא בהתכווצות עמומה או כאב חד ופתאומי הנמשך מספר דקות בלבד או יום או יומיים. בקרב חלק מהנשים מופיע דימום מועט במצב זה.

כאבי ביוץ ניתנים להקלה באמצעות טיפולים פשוטים כגון מקלחת חמה או נטילת משככי כאבים ללא מרשם.

אם חוסר הנוחות הוא משמעותי, יש להתייעץ עם הרופא לגבי אפשרויות טיפול אחרות. שיטות בקרת לידה המסייעות לביוץ, כגון הגלולה המשולבת או השתל למניעת הריון, עשוית להעלים לחלוטין את כאבי הביוץ.

דילוג לתוכן