הזרעה וכאבי מחזור

הזרעה וכאבי מחזורהזרעה תוך רחמית היא סוג של טיפול פוריות, פעולה שמטרתה להביא להיריון כאשר זה אינו קורה באופן טבעי. הזרעה היא פעולה המתבצעת כאשר בעיית הפוריות אינה חמורה או כשאי הפריון קיים מסיבה שאינה ברורה.

היום פעולה זו נפוצה עוד יותר בגלל כמות הולכת וגוברת של נשים המחליטות להביא ילד לעולם לבדן באמצעות תרומת זרע. תהליך הזרעה עלול לגרום לכאבי בטן דמויי מחזור במידה כזאת או אחרת.

שמן פיגם

שמן פיגם - שמן הפלא להקלה בכאבי מחזור

מריחת השמן על הבטן התחתונה מניעה את הרחם ומשככת כאב.

למידע נוסף והזמנה עם שליח עד הבית הקליקי כאן

באילו מצבים מתבצעת הזרעה?

הזרעה מתבצעת כאשר התגלתה אצל הגבר בעיה באיכות הזרע כמו ספירת זרע נמוכה, צורה חריגה או בעיה בתנועת הזרעונים המקשה על הגעתם אל הביצית. הזרעה מתבצעת גם כאשר ביצית האישה היא באיכות נמוכה או כאשר ישנו ריר צווארי עויין- רירית צוואר הרחם המקשה על התקדמותו של הזרע לעבר הביצית. כאמור, הזרעה מתבצעת גם כאשר נעשית תרומת זרע.

כיצד נעשה תהליך ההזרעה?

במהלך הטיפולים מוזרקת אל הרחם כמות מרוכזת של זרע. לתאי הזרע נחסך המעבר דרך הנרתיק. כך מגיעים תאי זרע רבים יותר אל החצוצרות והסיכוי להפריה גדל. ההזרעה צריכה להתבצע עם הביוץ. ניתן לדעת את מועד הביוץ על פי בדיקות דם או שתן.

הגבר נותן זרע לתוך כלי והזרע עובר השבחה על מנת להגדיל את הסיכויים להצלחת הפעולה. תאי הזרע הטובים ביותר נבררים. באמצעות צינורית ארוכה המגיעה עד הרחם מוזרקים אותם תאים. הזרעה נעשית ללא הרדמה ונחשבת לפעולה מהירה ופשוטה ביחס לטיפולי הפריה אחרים.

שיח אברהםSolaray - שיח אברהם, 100 כמוסות צמחיות

תמיכה לנשים בזמן המחזור

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

סיכויי ההצלחה של הזרעה

הסיכויים להצלחת התהליך תלויה בגורמים שונים כמו גיל האישה וגורם אי הפריון. ההסתברות להצלחת הפעולה גבוהה יותר בגילאים צעירים. עד גיל 35 היא מגיעה ל- 15% בחודש בודד והולכת ועולה ככל שמתמידים עם הטיפול מדי חודש. לאחר גיל 35 ההסתברות יורדת ל- 10% בחודש בודד.

כאבים בעקבות הזרעה

הזרעה תוך רחמית היא תהליך פשוט יחסית ופחות פולשני מטיפולי פוריות אחרים לכן גם הכאבים הבאים בעקבותיה משמעותיים פחות. הכאב במהלך הפעולה דומה לכאב או חוסר הנוחות המורגשים בעקבות בדיקת צוואר הרחם ולקיחת משטח PAP. לאחר הפעולה יתכנו התכווצויות קלות של הרחם בתגובה אליה, מה שיכול לגרום לכאבים קלים הדומים לכאבי מחזור, דימום קל או הפרשה מוגברת. כאבים אלה הם כאבים נורמליים.

כאבים יכולים גם לנבוע מזיהום שנוצר בחצוצרות, ברחם או באגן בעקבות הזרקת דוגמית זרע מזוהמת. אז כמובן ישנו צורך בבדיקה וטיפול. לכאבים אלה יתלווה בד"כ גם חום והכאבים יהיו חדים יותר. כאשר ישנה תחושה של כאבים שאינם מזכירים כאבי מחזור בעוצמתם או באזור בו הם ישנם, יש לגשת לרופא.

מהם הסיכונים בעקבות הזרעה

כאמור, לרוב הכאבים המתקבלים בעקבות הזרעה נובעים מהתכווצות הרחם וזוהי תופעה טבעית. האחוז לזיהום מגיע לכ- 1% מן הנשים שעוברות הזרעה. אם במקביל לתהליך ההזרעה ישנו שימוש בתרופות המטפלות בבעיות פוריות, ישנו סיכון להריון מרובה עוברים. הריון מרובה עוברים הוא הריון בסיכון המגדיל את האפשרות ללידה מוקדמת, משקל נמוך של היילוד וסיבוכים אחרים.

קריסטל סטאר וומנס בסט פרנדקריסטל סטאר - חברתה הטובה של האישה.

16 צמחי מרפא מספקים תמיכה לזמן המחזור.

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

לסיכום, הזרעה היא פעולה המוגדרת כאחד הטיפולים המלאכותיים הניתנים להגדלת הסיכוי להיריון במצב בו היריון לא מושג באופן טבעי. הפעולה היא קלה יחסית ולכן הכאבים שהיא גוררת בעקבותיה אינם מאוד משמעותיים, דומים לכאבי מחזור ומתרחשים בעקבות התכווצויות קלות של הרחם לאחר ההזרקה. כאבים חדים יותר או כאלה המלווים בחום דורשים בדיקת רופא.

דילוג לתוכן