כאבי מחזור בהריון

כאבי מחזור בהריוןנשים רבות חושבות כי מיד עם הכניסה להיריון יבוא גם השקט מכאבי מחזור אך נוכחות לגלות שגם לאחר שהתבשרו על ההיריון ואפילו במהלך כל השליש הראשון ויותר עדיין הן סובלות מכאבי מחזור ללא מחזור.

מה גורם לכאבי המחזור ללוות נשים רבות במהלך חלק מההיריון? ומה ניתן לעשות על מנת להקל על הכאבים?

שמן פיגם

שמן פיגם - שמן הפלא להקלה בכאבי מחזור

מריחת השמן על הבטן התחתונה מניעה את הרחם ומשככת כאב.

למידע נוסף והזמנה עם שליח עד הבית הקליקי כאן

מה גורם לכאבי מחזור בתחילת ההיריון?

בכאבי מחזור במהלך ההיריון הכוונה היא לכאבי בטן עמומים המזכירים בתחושה כאבי מחזור. כאבים אלה, במיוחד בתחילת ההיריון אינם מעידים על משהו שאינו תקין. הם נובעים בעיקר מהמתיחה של הרחם ושל הרצועות המחברות את הרחם לאגן. כל עוד הכאבים הם ברמה סבירה ולא מפריעים מדי לתפקוד אין צורך לפנות לרופא.

אם הכאבים הופכים חזקים מדי וגם אם הם מלווים בדימום יש לפנות לרופא על מנת לוודא שהכל תקין. כאבים בבטן האמצעית והתחתונה המלווים בהתכווצויות קלות ובדימום יכולים להעיד על הפלה מאיימת ולכן  חשוב לפנות לבדיקה במצב זה.

כאשר ישנם כאבים דמויי כאבי מחזור אין צורך להכנס ללחץ כי לרוב הדבר נובע מתהליכים טבעיים שמתרחשים ברחם וסביבתו, אך יש להיות עירניים ולשים לב לעוצמת התופעה ולסממנים נוספים המתלווים אליה. מצב נוסף שיכול להיות מלווה בכאבי בטן, אך כאבים חזקים ולא עמומים הוא היריון חוץ רחמי הגורם לכאבים בבטן התחתונה, בצד ימין או שמאל.

שיח אברהםSolaray - שיח אברהם, 100 כמוסות צמחיות

תמיכה לנשים בזמן המחזור

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

מה גורם לכאבים במחצית השניה של ההיריון?

כאבים דמויי מחזור יכולים להיות גם במחצית השניה של ההיריון על רקע התרחבות הרחם עם גדילת העובר ומתיחת הרצועות. עם זאת, לכאבי הבטן בשלבים אלה יכולות להיות סיבות נוספות, חלקן טבעיות ונורמליות וחלקן דורשות טיפול.

סיבה נורמלית היא צירים מדומים- צירי ברקסטון היקס. צירים מדומים מאופיינים בהתכווצויות לא מאוד כואבות, לא סדירות ולא תכופות. ההתכווצות יוצרת תחושת התקשות. כל עוד הכאבים אינם מפריעים בתפקוד אין צורך לבדוק.

מומלץ לבדוק אם הכאבים חזקים וקורים לעיתים תכופות. אז כדאי לבדוק שלא מדובר בצירים מוקדמים, במיוחד כשהם מתרחשים לפני השבוע ה- 34 להריון. סיבה נוספת שדורשת טיפול היא היפרדות שליה המלווה גם בדימום מהנרתיק.

רעלת הריון עלולה אף היא להיות מלווה בכאבי בטן וזהו כמובן מצב הדורש טיפול. זיהום תוך רחמי גורם לכאבים בבטן התחתונה ודורש טיפול מהיר שיכלול לרוב גם יילוד של העובר.

קריסטל סטאר וומנס בסט פרנדקריסטל סטאר - חברתה הטובה של האישה.

16 צמחי מרפא מספקים תמיכה לזמן המחזור.

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

סיבות לכאבי בטן שאינן גניקולוגיות

מלבד כאבים הנובעים מן ההיריון עצמו, כאבי בטן המזכירים כאבי מחזור עלולים להיגרם גם מסיבות שאינן קשורות ישירות להריון. כך למשל זיהום או הצטברות אבנים בדרכי השתן. דלקות בדרכי השתן הן שכיחות יחסית במהלך הריון. כאבי בטן הנובעים מתפקוד לקוי של מערכת העיכול ויכללו פעמים רבות גם גזים, נפיחות, עצירות או שלשול.

איך להתמודד עם כאבי בטן בהיריון?

כל עוד לא מדובר בכאבים הכוללים גם תסמינים הדורשים בדיקה, תוכלי לעזור לעצמך בהרגעת הכאב במספר דרכים. כדאי לשבת ולהרים רגליים למעלה. תנוחה זו אמורה להקל על הכאבים במהירות.

רצוי לא לשנות את התנוחה במהירות באופן שיגרום לסיבוב מהיר של האגן. כשחשים כאב במקום מסוים, התכופפות לעבר אזור הכאב יכולה לשחרר את האזור ולהקל על הכאב. כאשר הגורם לכאב הוא נפיחות וגזים, הליכה קלה ותנועה, כולל ביצוע עבודות קלות בבית יכולה לשחרר את הכאב.

לסיכום, כאבי בטן במהלך ההיריון יכולים לנבוע מסיבות שונות, להגיע בעוצמות שונות ובאופנים שונים. כאבים דמויי מחזור בתחילת ההיריון הם לרוב נורמליים ונובעים מהתרחבות הרחם ומתיחת האזור. בהמשך הם יכולים לנבוע גם מצירים מדומים הנחשבים אף הם לתופעה נורמלית כל עוד היא לא חורגת במימדיה מגבולות הסביר. חשוב לשים לב למימדי הכאבים ובכל מצב חריג לגשת לבדיקה.

דילוג לתוכן