הכתמות בין המחזור – האם יש סיבה לדאגה?

הכתמות בין המחזור – האם יש סיבה לדאגה?דימום בין המחזור החודשי, או "הכתמות", עשוי להתרחש מסיבות רבות, שבדרך כלל אינן מדאיגות. תנודות הורמונאליות המתרחשות כבר בתחילת גיל הפוריות, או לקראת סופו, בגיל המעבר, אחראיות לתסמיני הדימומים האקראיים.

אך "הכתמות" קבועות בין המחזורים החודשיים אינם מצב שגרתי, וברוב המקרים מצריך בדיקה רפואית. אין פירוש הדבר בהכרח שתוצאות הבדיקות יעידו על מצב רפואי חמור, אך עדיין, זוהי אינה תופעה תקינה.

שמן פיגם

שמן פיגם - שמן הפלא להקלה בכאבי מחזור

מריחת השמן על הבטן התחתונה מניעה את הרחם ומשככת כאב.

למידע נוסף והזמנה עם שליח עד הבית הקליקי כאן

הרופא שבודק את הדימום החריג, מתייחס במהלך האבחון לגיל האישה, הריון, יחסי מין שאינם מוגנים, או שימוש לאחרונה באמצעי מניעה הורמונאליים.

השפעת גלולות למניעת הריון על דימומים

אם אישה התחילה לקחת גלולות למניעת הריון, או שעברה הליך של שתל פרוגסטרון, היא עשויה לחוות דימום שאינו סדיר, אך אם התסמינים אינם מתייצבים, יש להתייעץ עם הרופא לגבי שינוי הגלולות, היות ואף אישה אינה מעוניינת להתמודד עם "הכתמות" חוזרות בין המחזורים החודשים.

רופאי נשים מסבירים שדילוג על גלולה או שתיים עשוי לגרום להכתמות אלו, וגם מצב זה אינו מהווה מקור לדאגה.

שיח אברהםSolaray - שיח אברהם, 100 כמוסות צמחיות

תמיכה לנשים בזמן המחזור

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

הכתמות בשנים הראשונות למחזור החודשי

הכתמות בין המחזורים עשויים להצביע על מצבים בריאותיים שונים בשלבים המוקדמים של המחזור, לעומת שלבים מאוחרים יותר של גיל הפוריות.

כשאישה מתחילה לקבל מחזור חודשי, הוא עשוי להיות לא סדיר במשך חודשים או אפילו שנים. הסיבה לכך היא כי המוח, השחלות והרחם עדיין אינם מסונכרנים מבחינה הורמונאלית. אם הדימומים בין המחזורים אינם כבדים מדי או ממושכים, בדרך כלל הם אינם מצביעים על בעיה רפואית.

ברגע שאישה מתחילה להיות פעילה מבחינה מינית, הכתמות בין המחזור לאחר קיום יחסי מין עשויות להוות דגל אדום, וזה נכון במיוחד אם אישה קיימה יחסי מין שאינם מוגנים, או שרק התחילה לקיים יחסי מין עם בן זוג חדש.

סימני אזהרה של הכתמות בין המחזור

דימום עשוי להצביע על זיהום המועבר במגע מיני (STI), כגון כלמידיה או זיבה, בו יש לטפל בהקדם. ברוב המקרים, צוואר הרחם עשוי להישחק או פשוט לדמם בקלות רבה כתוצאה מהזיהום.

קריסטל סטאר וומנס בסט פרנדקריסטל סטאר - חברתה הטובה של האישה.

16 צמחי מרפא מספקים תמיכה לזמן המחזור.

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

מצב נוסף שעשוי להוביל לדימום לאחר קיום יחסי מין הוא אנטרופיה של צוואר הרחם, מצב שבו תאים שבריריים מפרישים רירית מפתח צוואר הרחם, המציפה את פני שטח הרחם.

לעתים רחוקות יותר, הכתמות בין המחזור עשויות להעיד על סימן לסרטן צוואר הרחם. הרופא מבצע בדיקת פאפ, מדגם תאים מצוואר הרחם, על מנת לבדוק נוכחות תאים סרטניים חריגים.

דימום באמצע התקופה שבין שני מחזורים חודשיים עשוי אף להעיד על הריון או הפלה. הריון חוץ רחמי, מצב שבו ביצית מופרית גדלה מחוץ לרחם, בתוך החצוצרות, עשוי אף הוא לגרום לדימום.

טראומה בנרתיק – הנרתיק וצוואר הרחם מכילים כלי דם רבים המדממים בקלות רבה. פציעה, פגיעה או שריטה בנרתיק תמשיך לדמם יותר משריטות רגילות על העור.

דימום בין המחזורים בגילאים בוגרים

ברגע שאישה מגיעה לגיל שלושים וחמש, הכתמות בין המחזור החודשי עשויות להצביע על סרטן רירית הרחם. השמנת יתר מגבירה אף היא את הסיכון לסרטן זה, גם בגילאים צעירים יותר, יש לעקוב אחר הסיכון לסרטן בקרב נשים בעלות עודף משקל, גם אם הן צעירות יותר.  שינויים הורמונאליים, שרירנים ופוליפים הרבה יותר נפוצים מאשר סרטן זה, ולכן יש להקפיד על בדיקות מעקב קבועת.

דילוג לתוכן