כאבי מחזור או השרשה

כאב מחזור או השרשהכבר התבשרת על כך שאת בהיריון אך לאחר מספר ימים את חשה כאבים המזכירים כאבי מחזור ומלווים בדימום. זוהי תופעה נורמלית לחלוטין המלווה את השרשת העובר ברחם.

מהי בדיוק ההשרשה? ממה בדיוק היא נובעת ומה היא כוללת? והכי חשוב- איך יודעים שהמצב תקין ומתי יש לחשוד שהמצב חורג מגבולות התקין וללכת לבדיקה אצל רופא?

שמן פיגם

שמן פיגם - שמן הפלא להקלה בכאבי מחזור

מריחת השמן על הבטן התחתונה מניעה את הרחם ומשככת כאב.

למידע נוסף והזמנה עם שליח עד הבית הקליקי כאן

מהי בדיוק השרשה?

השרשה היא התהליך בו משתרש העובר ברחם, מוצא בו את מקומו ונקלט בו. ממש כפי שעושה היילוד את דרכו מן הרחם אל פתח הנרתיק במהלך הלידה, כך עוברת ביצית מופרית דרך הפוכה- מן הנרתיק אל הרחם. דרך זו אורכת 6-12 יום ולכן גם כאבי ההשרשה מגיעים 6-12 יום לאחר מועד ההפריה.

ישנן נשים המדווחות על כך כי הכאבים התחילו אצלן במועד בו היו אמורות כבר לקבל את הווסת. לרוב יחל הכאב כשבוע לאחר הביוץ ולא שבועיים אחריו כמו במחזור רגיל. תהליך ההשרשה אמור לקחת מספר ימים בודדים ולא מעבר לכך. אם התופעה מתמשכת על פני יותר משלושה ימים מומלץ לבדוק את העניין.

מהם תסמיניה של השרשה?

להשרשה תסמינים המזכירים תסמיני מחזור אך ניתן להבדיל בין השניים:

שיח אברהםSolaray - שיח אברהם, 100 כמוסות צמחיות

תמיכה לנשים בזמן המחזור

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

  • הדימום במהלך השרשה הוא קל יותר מהדימום בזמן המחזור. צבע הדם יהיה ורדרד- חום ולא אדום כמו במחזור ועוצמת הדימום תהיה פחותה בהשוואה לזו שישנה במחזור.
  • הכאב עלול להיות דווקא חזק יותר בהשרשה מאשר במחזור בגלל ההתכווצויות שנועדו לקלוט את העובר ברחם.
  • גירוד ועקצוץ בשדיים, כולל תחושת התקשות.
  • בחילות: בחילות אלה, בניגוד לבחילות הבוקר המלוות את השליש הראשון, "מתעוררות" לרוב מאוחר יותר ומתגברות בסביבות הצהריים.
  • יובש בפה.
  • תכיפות במתן שתן, לעיתים עד כדי בריחת שתן.

איך להבדיל בין מצב תקין למצב הדורש בדיקה?

כאבי השרשה אמורים להמשך מספר ימים בודדים, לרוב כיומיים שלושה. הם מלווים בדימום קל. אם הדימום מתעצם והופך לדימום כבד ואם הכאבים הם חזקים או מתרכזים באזור אחד, זה הזמן בו כדאי לגשת לבדיקה. לעיתים יכול להיווצר בלבול בין השרשה לבין קבלת מחזור לרוב, אמנם, ישנם הבדלים הן מבחינת מועד התופעה והן מבחינת אופן הדימום והכאב, אך עדיין יתכן ומדובר על מחזור שהקדים.

על מנת לדעת באופן חד משמעי, במצב כזה יש להמתין למועד קבלת המחזור המשוער ולבצע בדיקת דם לזיהוי היריון שהיא הבדיקה האמינה ביותר. במקרה של כאבים חזקים כדאי לשלול שמדובר על דלקת בדרכי השתן, אבנים בדרכי השתן או תופעות אחרות שעלולות לגרום לכאבים.

כיצד להתמודד עם כאבי השרשה?

גם אם הכאבים לא נעימים במיוחד, זכרי שזוהי תופעה טבעית ונורמלית המעידה בדרך כלל על תהליך תקין כל עוד הכאבים אינם חריגים. על מנת להקל על הכאבים כדאי להיות בתנוחת שכיבה עם הרמת רגליים למעלה. מומלץ לנוח ככל שניתן ולשתות הרבה. הליכה רגועה ותנועה של האגן בתנועות עדינות ולא דרסטיות יכולות אף הן להקל על הכאבים.

תרגילי הנעת האגן טובים גם להמשך כי הם מחזקים את שרירי הבטן והאגן ומאפשרים להם להתמודד טוב יותר עם הלחץ ההולך וגדל ככל שגדל העובר ומגיע לשיא עם הלידה. מקלחת טובה או אמבטיה משחררות שרירים תפוסים ומקלות. גם אם היום- יום לחוץ, זה הזמן לתת קצת זמן ומקום לעצמך ולהרפות קצת. משככי כאבים כדאי ליטול רק בלית ברירה ומומלץ להתייעץ עם רופא לגבי המינון.

קריסטל סטאר וומנס בסט פרנדקריסטל סטאר - חברתה הטובה של האישה.

16 צמחי מרפא מספקים תמיכה לזמן המחזור.

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

אולי יעניין אותך גם:

דימום וסתי אחרי הפלה: מדוע זה קורה? ועד כמה זה שכיח?

דילוג לתוכן