אבחון כאבי מחזור חזקים

אבחון כאבי מחזור חזקיםישנן נשים ונערות אשר יודעות מתי יגיע המחזור (וסת) רק על פי התאריך. עם זאת, נשים ונערות רבות יודעות היטב מתי הוסת אמורה להגיע לפי כאבים חזקים מהם הן סובלות.

כאבי מחזור נעים על פני טווח רחב של רמות, מכאבים סבירים ועד כאבים חזקים מאוד המפריעים לשיבוש התפקוד היומיומי. ישנן דרכים להפחית את כאבי המחזור אם לא להעלימם לחלוטין אך לשם כך יש קודם כל לגשת לבדיקה גניקולוגית ולאבחן את הסיבה להופעת הכאבים החזקים וגם לקבל את הטיפול המתאים.

שמן פיגם

שמן פיגם - שמן הפלא להקלה בכאבי מחזור

מריחת השמן על הבטן התחתונה מניעה את הרחם ומשככת כאב.

למידע נוסף והזמנה עם שליח עד הבית הקליקי כאן

ממה נובעים כאבי מחזור?

כאבי מחזור הם כאבים המופיעים לפני הוסת וגם במהלכה. כאבי המחזור כוללים התכווצויות בבטן, כאבי גב ומותניים ולעיתים הכאבים מוקרנים גם לרגליים. במהלך הוסת ולפניה ישנם שינויים הורמונאליים הגורמים להתכווצות הרחם.

הסיבה השכיחה ביותר לכאבים היא התכווצות חזקה של שריר הרחם במטרה לפלוט החוצה את הפרשות המחזור החוצה אך ישנן סיבות נוספות שיכולות לגרום לכאבים כמו אנדומטריוזיס- רירית רחם הממוקמת מחוץ לרחם במקום כלשהו בחלל האגן ומדממת בזמן מחזור וכן גידולים ברקמת שריר הרחם.

בנוסף, במיוחד בגילאים מבוגרים יותר- 40-50 ישנו סיכוי גבוה יותר לכאבים כתוצאה מדלקת ברחם, בחצוצרות או בשחלות. כיוון שהגורמים לכאבי מחזור חזקים יכולים להיות שונים, חשוב לגשת לבדיקה גניקולוגית מקיפה למציאת הגורם והצעת פתרון.

שיח אברהםSolaray - שיח אברהם, 100 כמוסות צמחיות

תמיכה לנשים בזמן המחזור

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

כיצד יעשה האבחון?

אבחון הסיבה לכאבי מחזור חזקים יעשה באמצעות מספר פעולות: תשאול מקיף על כל הקשור במחזור, בכאבי המחזור, בתופעות נוספות המתלוות אליו, מצב בריאותי כללי ועוד. אל התשאול תתלווה בדיקה גניקולוגית מקיפה, לעיתים תוך שימוש באמצעי הדמיה כמו אולטרסאונד, שמטרתו לראות את מצב הרחם ולגלות תופעות חריגות במידה וישנן כמו שרירנים (מיומות), שהם גידולים שפירים בשריר הרחם, ציסטות וגורמים אחרים היכולים לגרום לכאבים.

במידה ויש צורך מופנית הנבדקת לבדיקות מקיפות יותר כמו MRI. אצל מתבגרות ניתן לבצע אבחון גם ללא בדיקה גניקולוגית במהלך הדימום בימי המחזור. ממצאים בבדיקה זו מובילים פעמים רבות לגורם לכאבים וכך גם למציאת דרכים להקלה או פתרון.

מתי יש לבדוק כאבי מחזור?

כאבי מחזור במידה כזאת או אחרת הם תופעה טבעית. לכן, חשובה קודם כל תחושתה של האישה או הנערה עד כמה כאבים אלה הם בגבולות הנורמלי ומתי כבר ישנה חריגה מהנורמלי.

כאשר הכאבים פוגמים ביכולת התפקוד כדאי ללכת לבדיקה. כך גם במידה ויש היסטוריה משפחתית של כאבי מחזור, במידה ויש שינוי ברמת הכאבים ואם מתלוות לכאבי המחזור החזקים תופעות נוספות כמו בחילות והקאות, מצב של סף עילפון, הזעה מוגברת או ירידה בלחץ הדם.

קריסטל סטאר וומנס בסט פרנדקריסטל סטאר - חברתה הטובה של האישה.

16 צמחי מרפא מספקים תמיכה לזמן המחזור.

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

חשוב לא להתעלם מן הכאבים, לפחות כשהם עוברים סף מסוים שמתחיל להפריע בתפקוד ומשבית את האישה או הנערה מלימודים, עבודה או תפקוד בבית, גם אם באופן חלקי. כאבי מחזור אינם דבר בלתי הפיך ולא צריך ואף לא מומלץ להשלים עימם כגזירת גורל. לכן חשוב לגשת לגניקולוג ולהתייעץ.

טיפולים לכאבי מחזור

הטיפול בכאבי מחזור חזקים תלוי בגורם ממנו נובעים הכאבים. ישנן מספר דרכי טיפול:

  • טיפול תרופתי: ישנן תרופות המיועדות לטיפול בכאבי מחזור הניתנות על ידי גניקולוג באמצעות מרשם.
  • גלולות למניעת הריון: גלולות יכולות להפחית את הכאב באופן משמעותי ואפילו למנוע אותו, זאת באמצעות השפעה הורמונלית על רירית הרחם. לא כל גלולה למניעת הריון משפיעה באופן דומה על כל אחת ולכן נדרשת מציאת הגלולה המתאימה.
  • טיפול בדלקת: כאשר המקור לכאבים הוא דלקת, ייתן הגניקולוג טיפול מתאים ולכן חשובה בדיקה גניקולוגית כאשר ישנם כאבים חזקים.
  • פתרונות טבעיים: ניתן להקל על הכאבים גם באמצעות טיפולים טבעיים כמו קומפרסים המונחים על הבטן התחתונה או אמבטיה חמה אך בכדי שטיפולים אלה ישפרו את המצב נדרש להקדיש להם זמן.
דילוג לתוכן