תרופות מרשם לכאבי מחזור

תרופות מרשם לכאבי מחזורכאבי מחזור, הנקראים גם דיסמנוריאה, שכיחים בקרב נערות ונשים צעירות ומתרחשים כשהווסת גורמת לכאבים המתחילים מספר ימים, שעות, או ממש לפני תחילת המחזור החודשי, ונשים רבות מתקשות לתפקד בשגרת העבודה והבית במצב זה.

כאבי מחזור חזקים נובעים מייצור עודף פרוסטגלנדינים על ידי הרחם, המובילים להתכווצויות כואבות בבטן התחתונה, העלולות להקרין אף לגב התחתון או הברכיים. גידולים שפירים תורמים לעיתים לכאבים, וכאבים חמורים ביותר עשויים להוות גם תסמין לאנדומטריוזיס, מחלה דלקתית באגן, במהלכה רקמת הרחם צומחת מחוץ לרחם וגורמת לכאבי מחזור וכאבי שרירים.

שמן פיגם

שמן פיגם - שמן הפלא להקלה בכאבי מחזור

מריחת השמן על הבטן התחתונה מניעה את הרחם ומשככת כאב.

למידע נוסף והזמנה עם שליח עד הבית הקליקי כאן

משככי כאבים חוסמים ייצור פרוסטגלנדינים

משככי כאבים אנטי דלקתיים משמשים במקרים רבים להקלת כאבי מחזור חודשי, במיוחד תרופות כגון איבופרופן ונפרוקסן, תרופות אנטי דלקתיות שאינן סטרואידיות (NSAIDs) המעכבות ייצור פרוסטגלנדינים ועשויות להקל את הכאבים. משככי כאבים אלו זמינים בבתי מרקחת ללא מרשם.

חוקרים חיפשו מחקרים קליניים על תרופות אלו כדי לברר האם ובאיזו מידה הם מסייעים להקלת כאבי מחזור, ומצאו שמונים מחקרים באיכות טובה שכללו למעלה מ-5,800 נערות ונשים בין הגילאים 12 עד 47.

מחקרים אלו השוו את יעילות משככי הכאבים עם תרופות דמה או תרופות אחרות, וכללו נשים עם וללא אנדומטריוזיס. התוצאות הראו שתרופות מרשם יעילות יותר בהקלת כאבי מחזור חזקים, בהשוואה למשככי כאבים ללא מרשם.

שיח אברהםSolaray - שיח אברהם, 100 כמוסות צמחיות

תמיכה לנשים בזמן המחזור

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

תרופות מרשם לכאבי מחזור

תרופות במרשם, כגון דיקלופנק המכילה וולטרן, קיטופרופן ואינדוצין, הן תרופות חזקות יותר מתרופות ללא מרשם. גם מינונים גבוהים של איבופרופן דורשים מרשם, ויש להתייעץ עם הרופא לגבי משככי כאבים במרשם העשויים לספק הקלה מכאבי המחזור, הנקבעים בהתאם לחומרת התסמינים.

תרופות הורמונאליות, כגון גלולות למניעת הריון, עשויות לסייע בכאבי מחזור, היות והן מדכאות שחרור ביציות מהשחלה, הנקשר לכאבים. הגלולות יעילות במיוחד לנשים עם אנדומטריוזיס, שכן הן עוצרות את צמיחת הרקמה החריגה מחוץ לרחם, מה שמוביל להפחתת התכווצויות הווסת.

גלולות למניעת הריון הורמונאליות מכילות שילוב אסטרוגן ותרופה פרוגסטרוניאלית, הנקראת פרוגסטין, או פרוגסטין בלבד.

תופעות לוואי ואמצעי זהירות

תרופות מרשם לשיכוך כאבי מחזור עשויות להיות מלוות בתופעות לוואי הכוללות כאבי בטן, עצירות, צרבת, סחרחורות וכאבי ראש. אם את חווה קוצר נשימה, כאבים בחזה, חולשה, כאבים בצידי הגוף, דיבור עמום או נפיחות בפנים או בגרון, עלייך לקבל טיפול רפואי מיידי.

קריסטל סטאר וומנס בסט פרנדקריסטל סטאר - חברתה הטובה של האישה.

16 צמחי מרפא מספקים תמיכה לזמן המחזור.

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

תופעות לוואי אפשריות של גלולות למניעת הריון הורמונאליות כוללות שינויים במחזור החודשי, רגישות בחזה, בחילות, שינויים במשקל וכאבי ראש. יש לקבל טיפול רפואי מיידי אם מתרחשים כאבי ברכיים שאינם חולפים, קוצר נשימה, עיוורון פתאומי, כאבי חזה קשים, כאבי ראש קשים, חולשה בזרועות או ברגליים, או הצהבת העור או העיניים.

השפעות תרופות מרשם לכאבי מחזור

שיטות אלו מפחיתות את זרימת הווסת וכאבי המחזור. גלולות למניעת הריון הן בחירה נפוצה בקרב נשים הסובלות מכאבים משמעתיים.

במקרים רבים, נחוץ שילוב של משככי כאבים ללא מרשם ותרופות הורמונאליות להקלת התכווצויות הווסת. בחלק מהמקרים, נקבעות אף תרופות מרשם המכילות חומצה.

דילוג לתוכן