כאבי מחזור וצירים

כאבי מחזור וציריםכאשר נשים שטרם ילדו מנסות לדמיין את כאבם של הצירים, עולה בראשן פעמים רבות התחושה של כאבי המחזור.

מדובר על כאבים הפועלים באותו אזור ובעקבות דברים המתרחשים באותה מערכת ולכן האסוציאציה המיידית. עם זאת, נשים שכבר ילדו מספרות כי את כאבי הצירים אין להשוות לשום כאב אחר בעוצמה או בתחושה.

שמן פיגם

שמן פיגם - שמן הפלא להקלה בכאבי מחזור

מריחת השמן על הבטן התחתונה מניעה את הרחם ומשככת כאב.

למידע נוסף והזמנה עם שליח עד הבית הקליקי כאן

יש לזכור כי בכל הקשור בכאבים ובגוף בכלל אצל כל אחת דברים פועלים מעט אחרת וכי תחושה היא דבר סובייקטיבי וכך גם התיאורים הציוריים באמצעותם נשים מתארות את הכאבים.

קצת על צירים

צירי לידה הם הסימן לכך שהלידה הולכת ומתקרבת. הצירים נוצרים בעקבות כיווץ וקיצור של שרירי הרחם על מנת להביא לריכוך ופתיחת צוואר הרחם ולאפשר לתינוק להגיע אל תעלת הלידה. ככל שהצירים הופכים תכופים וממושכים יותר כך האישה קרובה יותר אל הלידה.

הצירים מחולקים לשני סוגים: הצירים המגיעים בשלב הראשון ומטרתם להביא לפתיחה מלאה של צוואר הרחם והצירים של השלב השני המכונים גם צירי הלחץ. צירי הלחץ, כשמם כן הם, יוצרים תחושה של לחץ עצום על אזור פי הטבעת עד כדי תחושה שעומד לצאת ממנו אבטיח עצום- כך מתארות זאת נשים שילדו. הדמיון של צירים לכאבי מחזור מסתכם בשלב הראשון של הצירים.

שיח אברהםSolaray - שיח אברהם, 100 כמוסות צמחיות

תמיכה לנשים בזמן המחזור

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

התחושה במהלך צירים

צירי השלב הראשון במיוחד בתחילתם מזכירים במידת מה כאבי מחזור חזקים, אך ככל שהתהליך מתקדם, מתרחק הדמיון בין השניים. הצירים מתחילים לרוב בגב התחתון וככל שהם מתקדמים הם נעים לפנים אל עבר הבטן התחתונה. ככל שישנה הפרשה של ההורמון אוקסיטוצין מבלוטת יותרת המוח כך גדלות ההתכווצויות של שרירי הרחם שמרככים את אזור צוואר הרחם ודוחפים את התינוק מטה.

בצירים המתקדמים יותר ישנה תחושה של תנועת הכאב המקיף את אזור האגן כולו מן הגב דרך הבטן וחזרה אל צידו השני של הגב. אז כבר הכאבים הם ממושכים יותר ובעוצמה חזקה יותר מכאבי המחזור. כאשר מדובר על מרווחים של כחמש דקות בין ציר לציר וכאשר כל ציר נמשך ארבעים וחמש שניות עד דקה זה הזמן כבר לגשת לחדר הלידה.

בין כאבי המחזור לצירי הלידה- צירי ברקסטון היקס

נשים רבות זוכות לטעימה של צירי הלידה עוד לפני הלידה עצמה. אלה  הם צירי ברקסטון היקס או צירים מדומים המכונים גם צירי אימונים. צירי ברקסטון היקס הם צירים לא אמיתיים שאינם מעידים על דבר ומתרחשים בהריונות תקינים לחלוטין.

אלה צירים כואבים פחות ולכן מזכירים אולי יותר את כאבי המחזור מצירים אמיתיים. בניגוד לצירים אמיתיים, הם אינם הופכים סדירים ואינם הופכים תכופים יותר עם הזמן. לכן חשוב לבדוק את התזמון והמרווח כאשר חשים תחושה של ציר ולתעד. אם במשך זמן ממושך הצירים לא הופכים סדירים ותכופים אלה כנראה צירי ברקסטון היקס, במיוחד אם מועד הלידה לא קרוב עדיין. עם זאת, במיוחד כשמועד הלידה מתקרב, חשוב לשים לב שלא מדובר בצירים אמיתיים ובלידה מוקדמת.

קריסטל סטאר וומנס בסט פרנדקריסטל סטאר - חברתה הטובה של האישה.

16 צמחי מרפא מספקים תמיכה לזמן המחזור.

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

כיצד להקל בזמן צירים?

ממש כפי שעם כאבי מחזור למדת להתמודד ולהקל על עצמך בדרכים שונות, גם על כאבי הצירים ניתן להקל מעט. אם יש משהו שנשים לא אוהבות לשמוע בזמן הציר הוא ההערה:  "תנשמי", אך אין מה לעשות.

נשימה אל תוך הכאב קצת "מרווחת" אותו ומפוגגת אותו מעט וכך מקלה על הכאב. אמבטיה חמה לפני ההגעה לבי"ח או בזמן הלידה אם זו לידה במים מקלה על הכאב. כך גם עיסוי למי שאוהבת, תנועתיות ושימוש בתנועות שונות וגם דמיון מודרך וכמובן הרבה אהבה ועידוד.

דילוג לתוכן