תזונה טבעונית לטיפול בכאבי מחזור

דיאטה או תזונה טבעונית נמצאה במחקרים רבים קשורה להשפעה חיובית על האיזון ההורמונאלי, על בריאות הלב והדם. שילוב מגוון של מזון טבעוני והשלמות של ויטמינים לפי הצורך יכולים לסייע בהקלה בכאבי מחזור.

תזונה טבעונית לטיפול בכאבי מחזור

התכווצויות כואבות, כאבי גב קדם וסתיים, חולשה קשה, נפיחות, תנודות במצבי הרוח וכאבי גוף הם תסמינים נפוצים של כאבי מחזור. ייצור פרוסטגלנדינים כימיים דמויי הורמון הוא הגורם העיקרי לכאבי המחזור. הורמון זה גורם לשרירי הרחם להתכווץ במהלך הווסת, וההתכווצויות מפעילות נפיחות, דלקת רחם וכאבים.

מחקרים שונים מצביעים על כך שתזונה טבעונית עשויה לתרום לבריאות הכללית ולאיזון הורמונלי. תזונה טבעונית נמצאה קשורה לרמות נמוכות יותר של LDL (כולסטרול רע) ולחץ דם, ולכן ייתכן שיש לה השפעה חיובית על בריאות הלב וכלי הדם.

שמן פיגם

שמן פיגם - שמן הפלא להקלה בכאבי מחזור

מריחת השמן על הבטן התחתונה מניעה את הרחם ומשככת כאב.

למידע נוסף והזמנה עם שליח עד הבית הקליקי כאן

בעוד שרוב הנשים מתמודדות עם סבל זה פשוט באמצעות משכך כאבים אחד או שניים בכל פעם בה הכאבים מופיעים, קיימות שיטות טובות יותר להתמודד עם כאבי המחזור ולהפוך אותם לנסבלים יותר ופחות מתישים. מאמר זה מציג את התזונה הטבעית היעילה לטיפול בכאבי מחזור כטיפול משלים.

בתזונה טבעונית מומלץ לשלב מגוון רחב של מזונות צמחיים כדי להבטיח את כלל המרכיבים התזונתיים החיוניים. זה כולל ירקות ופירות, מוצרי סויה, קטניות, ודגנים. יש להקפיד על נטילת תוספי תזונה במידת הצורך, כמו ויטמין B12 וויטמין D, שאינם נמצאים באופן טבעי במזון צמחי.

חשוב לציין כי תזונה בריאה ומאוזנת משחקת תפקיד חשוב באיזון הורמונלי. יש להימנע מפחמימות מזוקקות ומוצרי חלב למיניהם כדי לשמור על רמות אינסולין תקינות. כמו כן, צריכת חומרים מזינים מסוימים, כמו סידן, אשלגן, ויטמינים ומינרלים, חשובה לאיזון הורמונלי וניתן למצוא אותם בצמחיים כמו עלים ירוקים וירקות ופירות.

שיח אברהםSolaray - שיח אברהם, 100 כמוסות צמחיות

תמיכה לנשים בזמן המחזור

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

שתיית תה מעלי פטל

מאז ימי קדם, מיילדות השתמשו בעלי פטל במהלך ההיריון כדי להקל כאבי מחזור וחוסר נוחות. צמח זה ידוע ביכולתו לחזק את הרחם, לסלק הורמונים עודפים, והוא אף עשיר להפליא בברזל, מגנזיום וסידן. שתיית כוס תה פטל מדי יום מקלה על חוסר הנוחות של הווסת. מומלץ ללגום שתי כוסות במהלך המחזור החודשי, להקלת הכאבים והרגעת הגוף והנפש.

אם אישה מרגישה נפוחה ביותר כתוצאה מהחזקת מים בבטן, תה פטל הוא תרופה צמחית נהדרת להקלת הנפיחות והרעילות.

משקה ג'ינג'ר וקינמון

ג'ינג'ר וקינמון פועלים כחומרים המעודדים קרישת דם ומכילים רכיבים אנטי דלקתיים, ואלו הם נכסים יעילים ביותר להקלת כאבי מחזור.

מרתיחים מים עם ג'ינג'ר וקינמון גולמי או באבקה, ומאחסנים בבקבוק. לוגמים את המשקה שלוש פעמים ביום במהלך המחזור החודשי על מנת להקל את הכאבים.

קריסטל סטאר וומנס בסט פרנדקריסטל סטאר - חברתה הטובה של האישה.

16 צמחי מרפא מספקים תמיכה לזמן המחזור.

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

בשום אופן לא לשתות אלכוהול וקפאין, ולא לעשן

בעוד שהכאב עשוי לפתות לשתות כוסית וויסקי או קפה, או לעשן סיגריה, העובדה היא כי מלבד היותם חומרים רעילים לבריאות, הם מחמירים את ההתכווצויות.

הצעד הטוב ביותר בו ניתן לנקוט הוא להימנע משלושה חומרים אלו במשך מספר ימים לפני המחזור החודשי, ובמהלכו, ועד מהרה לנצח.

שיפור התזונה באמצעות מעבר לצמחונות

חוסרים תזונתיים, מתח ודלקת הם הגורמים העיקריים לכאבי מחזור, ותזונה לקויה היא הגורם העיקרי. הקפדה על תזונה מאוזנת ובריאה כחלק מאורח החיים היומיומי מבטיחה בריאות טובה ואף מקלה על הכאב במהלך המחזור החודשי. זוהי רשימת המזונות הטבעונים המומלצים להקלת הכאבים.

ירקות בעלי עלים ירוקים – יש לכלול ירקות בעלי עלים כהים בתזונה היומיומית, שכן הם נחשבים למקור תזונתי של ויטמינים, מינרלים, סידן, מגנזיום, ברזל ומינרלים אחרים, אשר חיוניים להקלת התכווצויות שרירים. תרד, גרגר הנחלים וכרוב מכילים מגנזיום וסידן המשחררים את השרירים ומפחיתים את הכאב.

מזונות אנטי דלקתיים – כגו שומר, פירות יער, עגבנות, שמן זית, אגוזים ופירות הדר מעניקים הקלה עצומה ויש להקפיד על אכילתם במהלך המחזור החודשי ולאחריו.

מזונות עשירים בסיבים – יש לכלול עשרים גרם סיבים בתזונה היומיומית, שכן הם מסייעים להטות את יצור הפרוסטגלנדינים. פירות טריים, ירקות עליים וזרעים עשירים בסיבים נחשבים למזונות הטובים ביותר.

שמנים בריאים – מומלץ לבחור שמני קוקוס וזית במקום שמנים צמחיים, שמן בוטנים, סויה וקנולה.

שמן קוקוס – נהדר לבריאות ההורמונים ובמקביל מסייע גם לירידה במשקל והפחתת דלקת. יש לכלול שתי כפות שמן קוקוס בתזונה היומית לשם השגת הבדל משמעותי בכאבי המחזור.

שמן פרימרוז – חומצות השומן החיוניות בשמן פרימרוז ותכונותיו האנטי דלקתיות ידועות כמסייעות להקלת כאבי מחזור. נשים בתרבויות המזרח משתמשות בשמן זה להקלת התכווצויות וסת במשך מאות שנים.

פפאיה – עשירה בקרוטן, ויטמיני A ו-C ומסייעת להקלת כאבי וסת ושיפור הזרימה, ולכן מומלץ להפוך אותה לחלק מהתזונה היומית.

דילוג לתוכן