כאבי מחזור לפני ואחרי הביוץ

כאבי מחזור לפני ואחרי הביוץ"למה יש לי כאבים לפני הביוץ? אני בהריון?" או "למה יש לי כאבים לאחר הביוץ? משהו לא בסדר?" אלו הן שאלות נפוצות המתעוררות במקרים רבים בקרב רוב הנשים שמנסות או שאינן מנסות להרות.

נשים שואלות שאלות אלו כדי להבין אם הן הרות או כדי להבין את הסיבה בגללה הן סובלות מכאבים חמורים בבטן התחתונה.

שמן פיגם

שמן פיגם - שמן הפלא להקלה בכאבי מחזור

מריחת השמן על הבטן התחתונה מניעה את הרחם ומשככת כאב.

למידע נוסף והזמנה עם שליח עד הבית הקליקי כאן

כאבי מחזור לפני הביוץ ובמהלכו הם תופעה נורמאלית המשמשת כאחד הסימנים של הביוץ, ומאמר זה מסביר מדוע הם מתרחשים גם לאחר הביוץ. אך כדי להבין את הנושא, יש להבין תחילה מהו ביוץ, ולמה הכאבים עשויים להתרחש לפניו, במהלכו ואפילו לאחריו.

תהליך הביוץ

הביוץ מתרחש כשביצית משתחררת מהשחלה ועוברת אל החצוצרות כדי להיות מופרית על ידי זרע. תהליך זה אינו מתרחש מדי חודש, שלא בדומה לאמונה הרווחת לפיה השחלה השמאלית עשויה לשחרר ביצית בחודש אחד ואז לשחרר ביצית מהשחלה הימנית בחודש הבא.

שחרור הביצית משתי השחלות מתרחש ברוב המקרים באופן אקראי בין השחלה השמאלית לימנית. אם שתי השחלות משחררות ביצית, יתכן הריון של תאומים שאינם זהים. הביוץ מתרחש בסביבות 12-16 ימים לפני המחזור החודשי, ולא כפי שנשים רבות סבורות בטעות, שהביוץ מתרחש ממש באמצע התקופה שלפני המחזור, ביום ה-14.

שיח אברהםSolaray - שיח אברהם, 100 כמוסות צמחיות

תמיכה לנשים בזמן המחזור

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

כאבי מחזור מבשרים על התרחשות הביוץ

כאבי מחזור מתרחשים לפני הביוץ, וזוהי תופעה נורמאלית לחלוטין, אך במקרים רבים, הם מתרחשים גם לאחריו, ומעידים על התרחשות הביוץ.

הכאבים המתרחשים במהלך הביוץ ולאחריו נובעים מהשינויים הרבים המתרחשים בשחלות, והמשפיעים על אברי הרבייה במהלך הביוץ.

לפיכך, שחרור ביצית בוגרת עשוי לעיתים להתבטא בכאבים חמורים או מתונים, למרות שחלק מהנשים אינן חוות כאבים אלו.

כדי להבין למה מתרחשים כאבים לאחר הביוץ, יש להבין את התהליכים הגופניים לפני הביוץ, במהלכו, ולאחריו.

קריסטל סטאר וומנס בסט פרנדקריסטל סטאר - חברתה הטובה של האישה.

16 צמחי מרפא מספקים תמיכה לזמן המחזור.

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

לפני הביוץ – בתקופה זו, ההורמון אסטרוגן מורה לשחלות לייצר כעשרים זקיקים. הביציות חיות בזקיקים אלו כדי להבשיל.

במהלך הביוץ – הביצית הבשלה או הדומיננטית ביותר, משתחררת ועוברת לחצוצרות. כאבי מחזור מתרחשים במהלך תהליך הביוץ ונגרמים כתוצאה מהתרחבות הזקיקים ומתיחת קרום השחלה.

לאחר הביוץ

הביצית המשוחררת מתחילה מסע איטי מהחצוצרות אל הרחם, וממתינה להפריה על ידי זרע במשך 24 שעות. אם היא מופרית, היא מתחילה להתחלק לתאים תוך המשך המסע אל הרחם.

לביצית המופרית נדרשים שלושה עד ארבעה ימים להגיע אל הרחם, ולאחר מכן היא משתילה את עצמה ברירית הרחם, כשבוע לאחר הביוץ. חלק מהנשים חוות דימום בתקופת ההשתלה, או כאבים, הנובעים מהשתלת הביצית ברירית הרחם.

כאבים לאחר הביוץ

הכאבים מופיעים כשישה עד עשרה ימים לאחר התרחשות הביוץ, ומהווים את אחד הסימנים המוקדמים להריון, אפילו לפני שבדיקת הריון מזהה את רמות ה-HCG, הורמון גונדוטרופין כוריוני אנושי, הידוע כהורמון ההיריון.

רמות הורמון זה ניתנות לזיהוי כ-11 ימים לאחר תחילת ההיריון, באמצעות בדיקת דם המתבצעת כ-12-14 ימים לאחר ההתעברות, או באמצעות ערכת בדיקת הריון. לכן מתחרשים כאבים כשהביצית המופרית מגיעה לרירית הרחם, בתהליך הנקרא השתלה.

אולי יעניין אותך גם:

דימום וסתי אחרי הפלה: מדוע זה קורה? ועד כמה זה שכיח?

 

דילוג לתוכן