טיפים להקלה בכאבי מחזור

טיפים להקלה בכאבי מחזורמחוזר חודשי מלווה בתסמינים נפוצים כגון חוסר נוחות סביב הבטן, הגב התחתון והברכיים. בתקופה זו, שרירי הרחם מתכווצים ונרגעים על מנת לסייע בשפיכת דם הווסת. הכאבים עשויים להפריע בעבודה או בלימודים, וחלק מהנשים והנערות עלולות לחוות גם בחילות, הקאות, כאבי ראש או שלשולים.

להקלה בכאבי מחזור קלים וזמניים, ניתן לנקוט במספר פעולות. מאמר זה מפרט את הטיפים המאפשרים הקלה מהירה בהפחתת כאבי המחזור בשיטות מסורתיות ובשיטות אלטרנטיביות.

שמן פיגם

שמן פיגם - שמן הפלא להקלה בכאבי מחזור

מריחת השמן על הבטן התחתונה מניעה את הרחם ומשככת כאב.

למידע נוסף והזמנה עם שליח עד הבית הקליקי כאן

נטילת תרופות ללא מרשם

תרופות נוגדות דלקת שאינן סטרואידיות (NSAID) הן השיטה העיקרית המומלצת להקלת כאב ללא מרשם, להקלה בכאבי מחזור ודימום כבד.

תרופות אלו כוללות אדוויל או נורופון. הן מסייעות להפחתת ייצור פרוסטגלנדינים על ידי הגוף, אך אינן יעילות בהפחתת הכאבים כמו גלולות למניעת הריון.

עיסוי שמנים אתריים להקלה בכאבי מחזור

עיסוי במשך כעשרים דקות יכול לסייע בהפחתת כאבי מחזור. מחקר בדק נשים עם כאבים שנגרמו כתוצאה מאנדומטריוזיס. החוקרים מצאו כי העיסויים הפחיתו באופן משמעותי את הכאב מיד לאחר העיסוי. טיפולי עיסוי למחזור החודשי כוללים לחיצות על נקודות פרטניות, ותנועות עיסוי סביב הבטן, הצדדים והחזה.

שיח אברהםSolaray - שיח אברהם, 100 כמוסות צמחיות

תמיכה לנשים בזמן המחזור

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

הוספת שמנים אתריים לעיסוי ארומתרפי מספק יתרונות נוספים. מחקר חילק 48 נשים שחוו כאבי מחזור לשתי קבוצות: קבוצה אחת קיבלה טיפולי עיסוי המכילים שמנים אתריים; והקבוצה השנייה קיבלה טיפולי עיסוי המכילים קרם בניחוח סינתטי. הקבוצה שהשתמשה בשמנים אתריים חוותה ירידה משמעותית בכמות ומשך הכאב.

אופן השימוש בשמנים אתריים לעיסוי

החוקרים השתמשו בתערובות לבנדר, מלווה ושמן מריורם במחקר זה. שמני עיסוי מבושמים עם רכיבים זהים זמינים בבתי מרקחת או בתי טבע.

יש להקפיד לדלל את השמנים האתריים עם שמנים אחרים כגו שמן ירקות, שמן אגוזים, שמן ענבים או שמן שקדים מתוק. ריכוז בטוח הוא טיפה אחת של שמן אתרי, לכל כפית של שמן מדלל.

הימנעות ממזונות המחמירים כאבי מחזור

במהלך הווסת, מומלץ להימנע ממזונות הגורמים לנפיחות ושימור מים, כגון:

קריסטל סטאר וומנס בסט פרנדקריסטל סטאר - חברתה הטובה של האישה.

16 צמחי מרפא מספקים תמיכה לזמן המחזור.

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

  • מאכלים שומניים
  • אלכוהול
  • משקאות מוגזים
  • קפאין
  • מזונות מלוחים.

הפחתת מאכלים אלו או הימנעות מהם יכולה לסייע בהקלת כאבי מחזור והפחתת המתח. במקומם יש לאכול מזונות מרגיעים נטולי קפאין, ג'ינג'ר או תה עם נענע, או לשתות מים חמים בטעם לימון. אם מתעורר צורך בסוכרים, מומלץ לאכול פירות טריים.

הוספת צמחי מרפא לתזונה

הם מכילים חומרים אנטי דלקתיים ומומחי תזונה מאמינים שהם יכולים להפחית כאבי שרירים ונפיחויות הקשורים לכאבי מחזור.

צמחי המרפא המומלצים הם:

תה קמומיל – לגימת שתי כוסות תה ביום, שבוע לפני המחזור החודשי, מגדילה את רמות הגליצין בשתן, ומסייעת להקלת התכווצויות שרירים.

זרעי שומר – כשהמחזור מתחיל, מומלץ לקחת שלושים מיליגרם שומר ארבע פעמים ביום במשך שלושה ימים. מחקר בחן נערות בגילאי 15 עד 24, והקבוצה שלקחה את תמצית השומר דיווחה על תחושת הקלה בכאבי המחזור. קבוצת הפלצבו דיווחה על המשך הכאבים.

קינמון – יש לקחת 420 מיליגרם תוספי קינמון פעמיים ביום במהלך שלושת הימים הראשונים של המחזור החודשי. בשנת 2015, נשים שהשתתפו במחקר, נטלו כמוסות קינמון ודיווחו על פחות דימום, הפחתה בכאבים, והפחתה בבחילות ובהקאות, בהשוואה לקבוצת הפלצבו.

ג'ינג'ר – מומלץ להשרות פיסת ג'ינג'ר במים חמים ולשתות את המשקה להקלת כאבי מחזור. מחקר מצא כי 250 מיליגרם אבקת ג'ינג'ר, ארבע פעמים ביום, במשך שלושה ימים, סייעה בהקלת הכאב. המדענים סיכמו שהג'ינג'ר יעיל כמו משככי כאבים ללא מרשם.

החלת חום – הצבת מקור חום על הבטן והגב התחתון עשויה להקל כאבי מחזור. מחקר שנערך בשנת 2012 התמקד בשנים בגילאי 18 עד שלושים, עם מחזור חודשי סדיר, שמצאו כי הפעלת מקור חום גבוה היה יעיל בהקלת הכאבים כמו איבופרופן. אם אין בקבוק מים חמים או כרית חימום, מומלץ להתקלח במים חמים או להשתמש במגבת חמה.

 

עוד טיפים במיוחד עבורך:

סובלת מכאבי מחזור? עזרי בריאות מוכחים לטיפול בכאבי מחזור

דילוג לתוכן